Cinci meciuri şi tot atâtea victorii pentru Universitatea Craiova în Liga I, un parcurs fără greşeală în acest campionat. De asemenea, bilanţul lui Cristiano Bergodi este unul excelent, cu 11 victorii din 12 meciuri în campionat de când a venit în Bănie. Şi totuşi, finanţatorul Mihai Rotaru nu prea are motive de bucurie. Acest şir de succese nu a adus nici trofee în vitrina clubului, întrucât unica înfrângere a lui Bergodi din campionat, cea din meciul cu CFR Cluj, a însemnat pierderea titlului, şi nu a adus nici bani, pentru că celălalt eşec al italianului, cel de la Tbilisi, a consfiinţit ieşirea prematură din cupele europene.
Ori oltenii îşi făcuseră calcule chiar pentru grupele Europa League, atât pentru glorie, dar şi pentru bani, fiindcă milioanele de euro de la UEFA i-ar fi scutit pe conducătorii clubului de grija vânzării de jucători pentru a completa bugetul clubului.
În condiţiile în care bugetul de anul trecut a fost cel mai mare din istoria clubului, în jur de 11 milioane de euro, cu două milioane peste cel avansat iniţial, iar încasările au fost afectate de pandemie, Mihai Rotaru lua în calcul să vândă cel puţin un jucător. Numai că traseul european a fost neaşteptat de scurt, iar pandemia împinge la precauţie, aşa că preţurile jucătorilor importanţi nu este cel scontat.
Aşadar, oferte pentru Cicâldău, Mihăilă şi Koljic există, dar nu la sumele pe care le aşteptau conducătorii grupării din Bănie, aşa încât „nu este o perioadă în care se merită să vinzi”. Universitatea Craiova nu a mai cedat vreun jucător pe o sumă importantă de când Alex Mitriţă a fost transferat în SUA, la NC New York City, adică de mai mult de un an şi jumătate. Unicul jucător cedat a fost Gustavo, în ţările arabe, dar suma încasată nu a fost una consistentă.
„Suntem îngrijorați, dar ca și acțiuni suntem prudenți, însă continuăm dezvoltarea. Noi financiar suntem solizi, dar dacă se intră în colaps va trebui să salvăm clubul sub orice formă. Noi până acum am pierdut 1.200.000 de euro, sperăm să nu pierdem mai mult de 2.000.000 de euro”, declara Mihai Rotaru în luna aprilie a acestui an.
Totodată, disputarea meciurilor fără spectatori a produs o gaură însemnată în bugetul grupării din Bănie, care încasa din ticketing dublu cât restul echipelor din Liga I într-un sezon. Chiar dacă au fost puse în vânzare abonamente, nu foarte mulţi dintre suporteri s-au repezit să şi le achiziţioneze, ţinând cont că nu s-a avansat o dată pentru revenirea fanilor pe stadioane şi chiar dacă s-ar anunţa ceva în acest sens, lumea ar fi destul de reţinută, ţinând cont de riscuri.
În aceste condiţii de austeritate, conducătorii clubului nu se mai gândesc nici la alte achiziţii, ba chiar intenţionează să renunţe la unii jucători, însă aceştia nu sunt uşor de „îndepărtat”. Kamer Qaka, Alex Mateiu, Bogdan Vătăjelu sau Cristi Bărbuţ sunt câţiva dintre fotbaliştii la care Craiova ar renunţa, dar aceştia nu-şi găsesc angajamente la fel de avantajoase precum cele pe care le au la Universitatea Craiova.
În aceste vremuri de pandemie, Universitatea Craiova a pierdut unul dintre partenerii cei mai vechi, firma Sticky, dar a reuşit prelungirea înţelegerii cu sponsorul principal, Betano, casa de pariuri care este şi partener al clubului FCSB. „Suntem mândri să vă anunțăm că Universitatea Craiova și Betano România continuă parteneriatul de lungă durată. De 3 ani împreună & still counting”, este anunţul clubului din Bănie. Neoficial, Betano virează circa 350.000 de euro anual în visteria clubului din Bănie.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER