Lunile întregi de cursuri efectuate online, lipsa interacțiunii cu colegii și profesorii, cu societatea, lipsa jocului îi vor afecta grav pe elevi, avertizează tot mai mulți profesori.
Un astfel de semnal de alarmă trage și cunoscutul profesor și antrenor ieșean Dănuț Cănănău, care consideră că elevii din această generație vor avea mari probleme de adaptare.
Cănănău, profesor de educație fizică la Școala Gimnazială ”Ion Creangă” din Iași și antrenor la juniorii Politehnicii Iași, a declarat pentru ProSport că dacă nu se va reveni la școală în fizic riscurile vor fi extrem de mari.
„Acum, acasă, încă o mai scoatem la capăt cu orele astea onlinea. Problema este să nu se lungească această perioadă, pentru că la un moment dat o să ne blocăm cu toții. Și noi, cu lipsă de inspirație, și copiii de plictiseală. Și probabil eficiența ar fi cam aproape de zero. Această generație va termina cu foarte puține calități din punct de vedere fizic, vor fi copii neadaptați la eforturi, neadaptați la societate.
Trebuie să cunoști colegi, societatea din jurul tău, oamenii. Unde sunt stările de empatie, unde sunt stările emoționale? Sunt elevi care nu se cunosc între ei, copii care nu-și cunosc profesorii și invers. Acești copii nu vor ști să depășească niște momente de stări conflictuale mici, divergențe verbale, nu fizice, vor fi un pic neadaptați.
Se cam apropie societatea de o mică junglă în care omul trebuie să dea din coate pentru a merge mai departe și în care omul trebuie să-și aleagă și mijloacele cu care să ajungă mai departe. Și dacă tu nu le ai și nu le-ai câștigat în timp, s-ar putea să rămâi mult în spate”, a declarat Dănuț Cănănău pentru ProSport.
Acesta a adăugat că elevilor le lipsește foarte mult jocul, orele de sport efectuate pe teren: „Copiilor le lipsește mult jocul. Pentru că una peste alta jocul și întrecerea sunt mijloace cu care atragi copiii la orele de educație fizică. Nu poți să faci numai gimnastică, numai dezvoltare fizică sau exerciții de front și formații la școală. Încercăm să ne descurcăm.
Sunt lucruri un pic mai grele, mai ales pentru noi, profesorii mai în vârstă, pentru că trebuie lucrat, exemplificat și executat de mai multe ori. Și dacă ai 5-6 ore într-o zi, ai cel puțin 10-15 minute de lucru efectiv, înmulțești și vezi cam ce efort face un profesor de educație fizică acasă, flotări, geno, mișcări de brațe, spate, abdomen, sărituri…
Noroc că am dedesubt un magazin și nu-mi deranjez vecinii. Mi-am transformat practic una din camere în salon de sport, cu mingi, bastoane, gantere, saltele de burete și încercăm să o ducem așa. Noi sperăm totuși să putem ieși la școală cât de curând”.
Antrenor în cadrul Academiei de Fotbal Politehnica Iași, prof. Dănuț Cănănău spune că micii fotbaliști abia așteaptă reluarea competițiilor: „Sperăm ca măcar din primăvară să se dea drumul la campionate, pentru ca acești copii să poată să joace fotbal. S-au săturat și ei doar să se antreneze. Enorm de mult îi afectează oprirea competițiilor la copii. Vă spun, vin cu o dăruire foarte mare la antrenament.
Dar neavând competiții, nici măcar un ciclu săptămânal cu finalitate de joc la sfârșit de săptămână, nu putem impune un volum mare de lucru, ci mai mult pentru îmbunătățirea tehnicii, a cunoștințelor de joc și mai puțin partea fizică pe care o facem natural prin antrenamentele săptămânale. Este foarte trist! Să nu poți să faci un sport, bați doar mingea la perete, arunci singur la coș…”.
Totodată, Dănuț Cănănău vorbește despre problemele grave pe care le au cluburile private, multe fiind nevoite să se închidă după această perioadă. „Învățământul privat și sportul privat sunt cam în aceeași situație. Dar dacă în învățământul privat mai sunt subvenții și infuzie financiară de la Ministerul Educației, în sportul privat nu este altă sursă decât taxe, sponsorizări sau donații. Vă gândiți că cel mai rapid se duc aceste cluburi private care au investit în terenuri, în echipament, în antrenori.
E foarte delicată problema și nu văd pe termen scurt să se poată remedia această situație”, a punctat profesorul ieșean.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER