Cea de-a doua ediție Esports Summit Bucharest prezintă ecosistemul esports la nivel mondial și tendințele și oportunitățile existente pe piața din România.
Evenimentul aduce la un loc peste 20 de speakeri, de la jucători de esports, jucători de fotbal, autorități guvernamentale, cât și reprezentanți ai brandurilor endemice și non-endemice care investesc deja în domeniu.
Update 17:30: Ciprian Marica: „Vorbeam cu Gică Hagi și îi spuneam: «Trebuie să avem echipe de Esports!»”
Esports a luat amploare și oamenii trebuie să înțealeagă că trebuie să adaptezi și sporturile electronice. Ambele forme de sport necesită timp, investiții, antrenamente. Dacă ești gamer ai nevoie să faci mișcare, iar dacă le combini, poți fi un jucător excelent. Când eram în Germania, ei se jucau de câțiva ani. Pierdusem startul. Este important să constientezăm importanța Esports și fiecare club si aibă și o secțiune de sport electronic. Am văzut cum funcționează în străinătate și cât de multă dedicare este în Esports, a declarat Ciprian Marica, fostul reprezentat al Echipei Naționale de fotbal.
Ana „ANa” Dumbravă, jucătoare profesionistă de CS:GO: „Mintea jucătorului este cea mai bună armă pentru a câștiga evenimentele. Dar și cel mai mare inamic. Emoțiile te pot afecta în timpul meciurilor oficiale. Orice persoană din staff m-a ajutat gândesc mai bine și să joc mai bine. Sunt în acest domeniu de 7 ani, nu este un lucru ușor de realizat, dar nici imposibil. Cu timpul am devenit un jucător și un coechiper mai bun pentru colegii mei. Pe CS:GO am înregistrat 12,000 de ore”.
Update ora 16:15: Ca și brand, în zona de esports este important să participi pe termen lung. Acțiunile de gaming le stabilești în funcție de unde vrei să crești. Vizibilitatea unui produs nou crește excelent prin asocierea cu creatori de conținut. Pentru conversie, te duci spre streameri mai nișați. Vrei loialitate, construiești parteneriate pe termen lung. Astea au fost concluziile pe care speakerii le-au avut la sfârșitul discuției.
Ioana Mârzac-Sigarteu, manager de comunicare Samsung Electronic România: „Suntem pe plus. Este un pariu pe care l-am câștigat. Am început de ceva vreme și deja culegem roadele. Suntem în căutare de inovație în acest moment, încercând să aducem mereu elemente noi. Avem multe acțiuni în zona de tineri, atât fete, cât și băieți. Avem acțiuni dedicate, publicul este foarte larg, iar o parte din strategia noastră de comunicare merge spre Gen Z. Totuși, îi luam în calcul pe toți gamerii, chiar și pe cei ce joacă doar periodic. Gaming-ul nu are o vârstă”.
Update ora 15:00: „Prin această recunoaștere, jucătorii ar avea asigurare de sănătate, protecție socială. 7,9 milioane de români se joacă. Statul ar trebui să fie responsabil de acești oameni.
Turneul de la Iași va fi în a 2-a parte a anului viitor, o competiție și o provocare pentru România. Pentru evenimentul de la Iași, putem înțelege ce plusvaloare poate să aducă acest domeniu de Esports în România.
Locația va fi în jurul Palatului Culturii, imbinând istoria cu tehnlogoia, vechiul cu noul. Momentan sunt 6 jocuri sigure, însă lista este în actualizare. Nu ne vom face de rușine și sunt convins că România va ține steagul sus în Esports”, a declarat Adrian Socaciu, președintele institutului sportiv.
Update ora 13:00: Față de ediția anterioară, am făcut progrese semnificative, avem o lege a esportului care se dezvoltă și dorește să modifice legea sportului așa încât să fie recunoscute ca sport tradițional. Această lege a fost concepută după lungi dezbateri, în primul rând cu industria gaming și federația internațională de Esports. Speranța noastră este că legea va trece și ne vom adapta industriei de sport electronic, a spus Mara Mareș, secretar de stat al Guvernului României.
Sergi Mesonero — Head of ISFE Esports: „Nu suntem de acord cu această lege. Sportul este foarte diferit de Esports, iar acest lucru nu ar fi unul pozitiv pentru ecosistemul de sport electronic al României.”
Mihai Cotos – Founder Digital Crusade „Noi credem că existe multe asemnănări. Sunt mulți oameni implicați, multe organizații ce au nevoie de susținere și reglementări. Monetizarea industriei ar fi unul dintre avantajele legalizării. De asemenea, se va promova ca un domeniu inovativ, care a crescut foarte organic și natural. Jucătorii vor avea în acest fel o definiție clară și pot fi tratați ca niște profesioniști.”
Update ora 11:30: Datorită interesului brandurilor de a investi în domeniu și a numărului în creștere a competițiilor, scena de Esports începe să arată bine. Creșterea încrederea în gaming, lumea politică este din ce în ce mai interesată atât în materie de sport electronic, cât și în zona academică.
Gaming-ul crește și ar fi păcat ca Esports-ul cu el! O bună comunicare și organizare între echipe, sponsori și organizatori ar reuși să ducă sportul electronic din România la un alt nivel. Lumea s-a obișnuit cu evenimente online, dar anul astă este despre adaptare și reinventare, unde trebuie să ne întoarcem la evenimente fizice.
Aprobarea inițiativei legislative care urmărește să aducă recunoașterea oficială a esports-ului în România este ceea ce avem nevoie pentru a trece la următorul nivel. Totuși, dezvoltarea este inevitabilă!
Invitații speciali sunt Ciprian Marica, fostul reprezentant al Echipei Naționale, și Ana Dumbravă, jucătoare pro de CS:GO, care a obținut de curând titlul de MVP (Most Valuable Player) în cadrul turneului ESL Impact League Season 1 din Statele Unite.
La nivel mondial, industria de esports adună anual milioane de spectatori, iar premiile competițiilor depășesc 100 milioane de dolari.
În România, se vorbește din ce în ce mai mult despre esports, iar la începutul verii a fost trimisă către Parlament propunerea de modificare a legii sportului, un proiect de lege care ar urma să recunoașcă sporturile electronice în România, astfel încât esports să poată fi dezvoltată și organizată la fel ca și ramurile sportive clasice. Este schimbarea legii sportului cel mai bun scenariu?
„Ediția anterioară a fost anunțată inițiativa legislativă care urmărea să aducă recunoașterea oficială a esports-ului în România. Va trece in forma actuală? Ce îmbunătățiri necesită? Există voci împotrivă? Care ar fi argumentele acestora? Vom afla la Esports Summit Bucharest 2022”
În cadrul Esports Summit vor exista 6 panel-uri de discuție:
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER