Prețul rovinietelor va exploda! Din anul 2023, toți șoferii români care posedă mașini mai vechi ce emit un nivel mai ridicat de noxe vor plăti mai multe taxe.
Măsura a fost adoptată de Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și va trebui pusă în aplicare până la jumătatea anului viitor. Proiectul este propus de Uniunea Europeană, iar toate sumele care vor fi încasate vor fi reinvestite în infrastructură.
În plus, pentru a asigura finanțarea construcției de autostrăzi din România, UE a propus, alături de măsura menționată mai sus, ca autocarele și camioanele care depășesc greutatea de 3.5 tone să plătească o taxă suplimentară pe fiecare kilometru parcurs pe carosabil, conform Digi24.
Lucian Calmuș, reprezentatul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a explicat și cum va funcționa noul sistem de tarifare, care va fi aplicat începând cu 2023.
„Serviciul de tarifare electronică ar trebui să pună la dispoziția acestora echipamente de bord personalizate și o asigurare a funcționalității acestuia, punerea la dispoziție a unor mijloace acceptate pentru efectuarea plății tarifului sau acceptarea unui alt mijloc de plată folosit de acesta, încasarea tarifului, virarea către entitatea care îl percepe, gestionarea relațiilor contractuale în ceea ce privește utilizatorul, securitatea și confidențialitatea în ceea ce privește funcționarea sistemului de tarifare rutieră și nu în ultimul rând protecția datelor cu caracter personal”, a precizat Lucian Calmuș, reprezentant CNAIR.
Dan Trifu, activist de mediu, a dezvăluit cum se vor calcula sumele care vor fi achitate de către fiecare șofer român.
„În funcție de norma de poluare, de fapt de cantitatea de emisii pe care o are autoturismul, să spunem că emite 150 de g pe km, să plătim cu 1 leu gramul pe an, adică 150 de lei pe an. Toți cei care circulăm emitem în atmosferă, ca atare trebuie să plătim toți, indiferent de locul în care ne aflăm”, este de părere Dan Trifu, activist de mediu.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER