Adidas are pantofi Yeezy în valoare de 1.3 miliarde de dolari și nu știe ce să facă cu ei. Stocați în magazine și depozite din întreaga lume, pantofii au ieșit de la vânzare după controversa cu rapperul Kanye West.
De la lansarea pantofilor Yeezy Boost 750, în februarie 2015, brandul Yeezy a devenit o emblemă pentru Adidas. Dar totul s-a terminat în cel mai rău mod, când fostul partener al lui Kim Kardashian a făcut comentarii antisemite în octombrie anul trecut. El a făcut referire la directori de afaceri cu privire la originea lor evreiască și a susținut teoriile unui grup de supremație a albilor, iar acest lucru l-a costat contractul cu Adidas.
„Adidas nu tolerează antisemitismul şi orice alt fel de discurs instigator la ură. Comentariile şi acţiunile recente ale lui Ye au fost inacceptabile, pline de ură şi periculoase şi încalcă valorile companiei de diversitate şi incluziune, respect reciproc şi corectitudine”, a spus compania germană, referindu-se la rapper sub numele său legal.
„Lucrul amuzant este că nu pot fi cu adevărat antisemit pentru că și unii oameni de culoare sunt evrei”, a contracarat el într-un mesaj în care a părut să se apere de orice interpretare.
Acum, noul CEO, Bjorn Gulden, care a preluat conducerea Adidas în ianuarie, încearcă să stabilizeze compania germană, iar pierderea teribilă a unei linii profitabile este doar una dintre problemele sale.
Anul trecut, vânzările din China, cea mai mare piață a sa, au scăzut cu peste 35%, iar decizia de a se retrage din Rusia după invazia din Ucraina a costat aproximativ 62 de milioane de dolari, aspect care au cântărit greu în balanța financiară a brandului, mai ales în contextul concurenței cu Nike și alți rivali.
El a declarat că firma încă încearcă să decidă ce să facă cu stocul rămas de adidași Yeezy, deoarece nu știe cum să vândă miile de perechi pe care le are în depozite, astfel că varianta de a le dona, pentru a „face un bine”, prinde contur. Deocamdată, el a exclus ipoteza ca linia lui Kanye West să fie distrusă.
Ruperea înțelegerii cu West a lăsat compania cu un munte de adidași și îmbrăcăminte, ceea ce a dus la pierderi potențiale de 1,3 miliarde de euro din vânzări și aproximativ 500 de milioane de euro din profituri în acest an.
Când contractul a fost reziliat, Adidas a decis să continue producția de produse Yeezy în curs de realizare pentru a evita ca miile de persoane implicate să își piardă locurile de muncă. Viitorul acelui stoc este acum sub semnul întrebării.
„Dacă îl vindem, promit că oamenii care au fost afectați de acest lucru vor obține și ei ceva bun din el”, a declarat Gulden. El nu a detaliat, dar a adăugat că donarea veniturilor ar avea mai mult sens decât să dea pur și simplu pantofii, care valorează o sumă enormă pe piața de revânzare în rândul colecționarilor și al altor fani.
Adidas l-a atras pe Ye de la rivala Nike în 2013 şi a acceptat un nou parteneriat pe termen lung în 2016, în ceea ce compania a numit atunci „cel mai important parteneriat creat între un non-atlet şi un brand de sport”.
Legătura a ajutat marca germană să reducă diferenţa faţă de Nike pe piaţa din SUA.
Adidaşii Yeezy, care costă între 200 şi 700 de dolari, generează vânzări anuale de aproximativ 1.5 miliarde de euro (1.47 miliarde de dolari) pentru Adidas, reprezentând puţin peste 7% din veniturile sale totale, potrivit estimărilor Telsey Advisory Group.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER