Ultima etapă a Campionatului Mondial de Rally-Raid a adus o premieră în sportul cu motor din România. Pilotul Vectra Racing, Emanuel Gyenes s-a impus, la finalul celor 1187.28 km de proba specială, la clasa Producție a acestui raliu devenind primul român care câștigă o etapă de raliu mondial.
Un eveniment foarte dur, din cauza probelor speciale desfășurate în zone montane cu multă piatră, l-a făcut pe Mani să își reintre în formă. Cu mici excepții, a terminat fiecare probă specială în primii zece piloți din clasamentul general și a condus la clasa Producție mai mult de jumătate din durata raliului. Rezultatul bun din Maroc vine după ce la primul sau raliu din Campionatul Mondial (Raliul Faronilor 2008), satmareanul a stabilit cel mai bun timp intr-una din probele speciale.„Piatra din Maroc nu este pe placul meu, traseul din Egipt de la Raliul Faraonilor mi se potrivește mult mai bine, dar și aici au fost porțiuni care mi-au placut. Ultima zi a fost pentru mine cea mai bună pentru ca am reușit să termin etapa cu al cincelea timp și mi-am asigurat victoria de la clasa Producție”, a declarat Mani.
Marcel Butuza, liderul Vectra Racing a avut în Maroc un raliu greu din cauză că încă din prima zi s-a dovedit că alegerea motocicletei KTM 525 MecaSystem pentru traseul din acest an nu a fost una inspirată. La final, el a terminat pe locul 8 la clasa SuperProducție motoare peste 450 cmc și pe locul 18 la general, Marcel a făcut ultimii 30 de km din raliu fără frâna spate.
Shamrock 2009 – Raliul Marocului – a fost câștigat de pilotul oficial KTM, Marc Coma, care i-a devansat pe Pal Anreas Ullevarseter și pe Cyril Despres.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER