Meciul Liverpool – Urziceni de joi a făcut pe Pro TV o audiență de 12,6 puncte rating pe publicul comercial (urban, 18-49 ani). Partidele Unirii în Champions League n-au trecut de 10 puncte.
În urmă cu câteva zile se consemna recordul negativ de audiență al unui meci din Liga Campionilor: 3,8 pentru Milan – Manchester United. Am comparat pentru a fi relevant meciuri similare, fără români, iar specialiștii media au pus declinul de mai bine de 50% din audiență după trecerea Ligii de la Pro TV la TVR pe seama diferenței de marketing dintre cele două posturi.
Meciul din „16”-imile Europa League de la Liverpool vine să confirme acest lucru și în ceea ce privește românii. Promovat puternic de Pro TV și Sport.ro, meciul a stabilit recordul sezonului ca audiență: 12,6 rating pe publicul comercial, o cotă de piață de 36,8%, de șase ori mai mult decât următoarea clasată. Niciun meci de fotbal în acest sezon nu s-a ridicat la această audiență, Steaua – Dinamo fiind pe locul 2, cu 11,9 puncte.
Evident, la această audiență a contribuit și adversarul. Dar semnificativă este comparația cu meciurile Unirii Urziceni în grupele Ligii Campionilor: TVR nu a reușit la nicio partidă să facă măcar 10 puncte rating pe publicul comercial; 9,1 a fost maximul la meciul de acasă cu Glasgow Rangers. Deși jocurile au fost teoretic mai accesibile publicului pe TVR, practic la ele s-au uitat mai puțini oameni.
3 milioane de telespectatori au constituit vârful de audiență al meciului Liverpool – Unirea
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER