C3 Visiodrive a ajuns și în România. ProSport a testat noua mașină compactă de la Citroën în ambele variante de motorizare. Pe benzină, 1,6 vti 120 CP și motorină, 1,4 hdi 70 CP. Deși la prima citire a fișei sale tehnice primul model îți atrage atenția imediat, acesta nu m-a impresionat atât de mult precum C3-ul cu motor diesel. Mai leneș, mai puțin feroce pe drumurile grele de la noi din țară. În schimb, C3 pe motorină pare excelent pentru cei sau cele care vor să simtă șoseaua. Oricum, ambele modele punctează la design-ul exterior, dar și interior, noul C3 clasându-se, evident, peste predecesorul său. O mulțime de gadgeturi. Alături de sistemul audio RD4 cu mp3, de USB Box (compus din priza USB + jack, compatibil iPod, kit hands-free Bluetooth) și de sistemul de navigatie MyWay, noul C3 propune un sistem HiFi inedit, care îi transferă pe pasageri într-o adevărată sală de concert.
Un „mărțișor” mai scump pentru femei Noul C3 preia atuurile versiunii anterioare și îi adaugă noi argumente de seducție: un stil mai sobru, calitatea superioară a finisajelor, o arhitectură inteligentă, oferind și o habitabilitate peste standardele segmentului. Și, cu toate acestea, el se menține în categoria celor mai compacte vehicule de pe piață.
Principala „inovație” a noului model o prezintă parbrizul „Zenith”, care mărește câmpul vizual al șoferului și pasagerului față cu 80 de grade în sus. Și pentru că e destinat în principal șoferițelor, C3 va fi comercializat în România începând cu această lună, de mărțișor. Singura problemă ar fi însă prețul cam piperat. 15.600 de euro cu tot cu TVA pentru modelul testat pe benzină și 13.790 de euro pentru modelul pe motorină, care mie mi-a plăcut mai mult.
Despre noul C3
â–ºInteriorul noului C3 a fost inspirat de vehiculele premium, în special de DS3
â–ºNoul C3 se înscrie printre cele mai compacte modele din segmentul său. Cu lungimea de 3,94 m, lățimea de 1,71 m, noul C3 dispune de dimensiuni perfect adaptate utilizării în oraș.
â–ºUn spațiu generos la picioare pentru pasagerul din dreapta față, în primul rând prin decuparea planșei de bord, ceea ce îi permite să avanseze cu scaunul 8 cm în plus față de șofer, menținând aceeași poziție confortabilă și eliberând totodată spațiul pentru pasagerii din spate
â–ºDatorită aerodinamicii sale optimizate, noul C3 prezintă un nivel scăzut al emisiilor de CO2 și un consum redus. La lansare, versiunea de motorizare HDi90 cu filtru de particule va concretiza eforturile în acest sens ale mărcii – 99 g/km de CO2
5.9 litri la suta de kilometri reprezintă consumul mixt pentru modelul 1,6 Vti 120 CP
4.2 litri la suta de kilometri reprezintă consumul mixt pentru modelul 1,4 Hdi 70 CP
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER