Față de anul trecut, schimbările de regulament în F1 sunt mai puține, dar nu de neglijat. Designul a suferit modificări, iar strategia echipelor trebuie modificată. Cine le-a „citit” mai bine, vom vedea abia în curse.
Realimentarea interzisă
Este cea mai importantă modificare. Piloții vor parcurge toată cursa cu combustibilul pus la început. Vor mai opri la boxe pentru schimbarea pneurilor. Regulamentul îi obligă să le înlocuiască cel puțin o dată, dar probabil vor fi două schimbări – greutatea mai mare „consumă” pneurile mai mult. Opririle vor fi însă mult mai scurte, sub trei secunde! Monoposturile vor avea implicit rezervoare mai mari: de la 80 de litri la aproximativ 250! Astfel că a crescut lungimea monoposturilor și designul părții posterioare. Și greutatea e implicit repartizată altfel. Va deveni extrem de importantă strategia consumului de combustibil. Monoposturile mai economice vor fi avantajate. În plus, piloții pot scădea consumul, reducând însă astfel și viteza. Fiecare 10 kg reprezintă un plus de 0,3 secunde pe tur
Punctajul favorizează câștigătorul
Noul sistem de punctaj favorizează primele locuri, care obțin mai multe puncte în plus față de restul. Anul trecut, primii opt primeau puncte după cum urmează: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1. În 2010, învingătorul ia 25 de puncte, locul al doilea primește 18, iar cel de pe 3 se alege cu 15! Apoi, următorii șapte iau 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1.
Greutate mai mare
Greutatea minimă a monopostului a crescut de la 605 kg la 620 kg.
Pneuri mai înguste
În 2009, când s-a revenit la pneuri slick în Formula 1, dimensiunea lor a rămas neschimbată, ceea ce a dus la o aderență mai mare a celor din față. Pentru a reechilibra aderența, în 2010 lățimea pneurilor față a scăzut de la 270 la 245 mm, astfel încât suprafața de contact să fie mai mică. În plus, pentru a compensa greutatea mai mare a monoposturilor, Bridgestone va produce pneuri mai dure. În fiecare week-end, fiecare pilot va avea 11 seturi de pneuri la dispoziție, față de 14, iar cei care participă la ultima rundă de calificări trebuie să înceapă cursa cu pneurile deja folosite. Fără capace la roți
Capacele devenite comune în 2009 au fost interzise. Acest lucru contribuie la creșterea siguranței la pituri și la mărirea șanselor la depășiri, făcând mai puțin turbulent aerul din spatele monoposturilor.
Mai multe echipe, calificări diferite
În 2010 sunt 12 echipe și 24 de monoposturi. Șapte piloți vor fi eliminați în Q1 și Q2, primele runde de calificare, dar tot zece vor trage la pole-position. În schimb, interzicerea alimentării duce indirect la calificări cu rezervoare cât mai goale, viteze mai mari și timpi mai buni.
Teste permise
Dacă o echipă schimbă un pilot cu un altul, care nu a concurat deloc în ultimii doi ani, va avea dreptul la o zi de teste, pe un circuit care nu este în programul oficial.
Citește și Secretele căștilor
Citește și Stăpânul inelelor
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER