UPDATE!
FIA a decis penlizarea lui Schumacher pentru depășirea lui Alonso în ultimul viraj. Schumacher a primit o penalizare de 20 de secunde, care i s-a adăugat timpului total și l-a trimis de pe 6 până pe locul al 12-lea, afară din puncte! De această penalizare profită Alonso, Rosberg, Sutil, Liuzzi și Buemi!
Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco s-a încheiat cu victoria fără dubii a lui Mark Webber (Red Bull), dar și cu o mare controversă. Și nu între oricine, ci între cei mai titrați piloți aflați în circuit, Michael Schumacher și Fernando Alonso.
CE S-A ÎNTÂMPLAT
În ultimul tur se circula cu safety-car-ul antemergător, după un accident. Safety-car-ul a părăsit circuitul chiar înaintea ultimelor viraje. Mai erau doar câteva sute de metri, iar în ultimul viraj Schumacher l-a depășit pe Alonso și i-a „furat” poziția a șasea!
CONTROVERSA
Regulamentul spune că în timp ce safety-car-ul este pe circuit, depășirile sunt interzise. Dar safety-car-ul tocmai ieșise de pe circuit înainte ca Schumi să depășească! Și atunci de unde controversa? Se pare că ieșirea safety-car-ului a fost făcută doar pentru a-i permite învingătorului să se bucure de victorie, să treacă în viteză linia de sosire! Acest lucru este întărit de Alonso, care susține că i s-a spus chiar că deși safety-car-ul a ieșit, depășirile sunt interzise. Mai mult, chiar Alonso ar fi putut să-l depășescă pe Hamilton!
Așadar, Ferrari interpretează regula cumi pică mai bine: dacă safety-car-ul iese de pe circuit în ultimul tur, atunci o face doar pentru ca învingătorul să treacă primul și singur linia de sosire, iar depășirile rămân interzise.
DECLARAȚIILE
Alonso este sigur pe el că va primi locul și punctele pierdute: „Pe tot parcursul ultimului tur, mi s-a transmis din partea echipei că este interzis să depășim, că safety-car-ul va părăsit circuitul doar simbolic, pentru ca învingătorii să nu rămână în urma lui. Am văzut și eu că aveam spațiu să-l depășesc pe Hamilton, dar prin radio mi s-a spus insistent că nu am voie să depășesc. Când am văzut că Michael totuși mă depășește pe mine, mi-am zis că mai bine iau niște puncte, decât să pierd totul”.
Alonso face referire la faptul că a fost aproape de a se ciocni cu Schumi în acel moment, practic lăsându-l să treacă pentru a evita un incident.
Pe de altă parte, Schumacher e sigur că nu a greșit cu nimic: „Mie mi s-a spus >. Există doar două variante. Ori că safety-car-ul e pe circuit, ori că a ieșit și circuitul e liber – ceea ce ni s-a transmis nouă. Când se întâmpla asta e clar, ne întoarcem la cursă! Mie echipa mi-a spus că dacă dacă am o oportunitate să o încerc. Poate am ratat noi, nu am știut că s-a schimbat ceva în regulament”
INVESTIGAȚIE
FIA a demarat o ancheta, dar situația nu e ușor de judecat. Articolul 40.13 din Regulament spune așa: „dacă cursa se încheie cu safety-car-ul pe circuit, acesta va intra la boxe la sfârșitul ultimului tur, iar monoposturile vor trece linia de sosire fără a depăși”. Teoretic, pare clar. Practic însă nu e chiar așa. Punctul din regulase referă la momentele în care safety-car-ul e pe circuit, activ. Ferrari susține că e exact situația de acum, Mercedes pe de altă parte spune că safety-car-ul a ieșit de pe circuit nu din cauza literei de regulament, ci a părăsit circuit pentru că totul era ok, steagurile verzi confirmând această situație. „La 15:52 ni s-a spus că circuitul e ok, iar la 15:53 a fost finish-ul. Între aceste momente a fost o situație normală de cursă”, susține Mercedes…
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER