Dacă vuvuzelele au invadat planeta după campania agresivă de marketing de la CM african, există premisa ca și sămânța prăjită să devină emblemă a finalei Europa League de la București din 2012. Ar fi interesant un studiu legat de IQ-ul spectatorului de fotbal odată cu trecerea edițiilor de CM, care, de-a lungul timpului, a fost încântat ori de confetti la CM argentinian din ’78, ori de tobele lui Manolo la CM ’82, apoi de „valul” creat în tribune la Mexic ’86, iar acum în Africa de Sud, de vuvuzele…
Și dacă vuvuzela tot ține de cultura africană, având cică legătură cu o biserică evanghelică, nu ar fi o surpriză ca oficialii fotbalului să aprecieze că sămânța prăjită este un fel de simbol național al românilor. Apoi, dacă inventatorul vuvuzelei, nimeni altul decât Isaiah Shembe, este privit ca un Messia african, oare cum va fi tratat cel care a descoperit sămânța prăjită?! Plus că se aude că asiaticii stau la pândă să fure patentul seminței prăjite, atât de bostan, cât și de floarea-soarelui, la fel cum au făcut și cu vuvuzela. Așa că nu ar surprinde ca în 2012 să se înregistreze vânzări-record de bomboane agricole, iar spectatorii să se întreacă pe ritm de manele în concursuri de scuipat semințe în tribune. Bine, se vor vinde semințe prăjite pe Național Arena din București doar de stadionul va fi gata la termen, de nu, „grataragiii” din fotbal au deja cărbunii încinși să execute niște scărițe și mititei acolo.
Articol scris de Romeo Chiriac
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER