Dupa ce in prima parte a sezonul s-a mers exclusiv pe macadam, in partea a doua Campionatul Mondial de Raliuri FIA revine pe asfalt. Raliul Bulgariei este o noua provocare pentru Citroën Total World Rally Team pentru ca aceasta etapa a fost inclusa in premiera in calendarul WRC. Sébastien Loeb si Daniel Elena, lideri in clasamentul general al pilotilor, sunt pregatiti sa obtina cel de-al patrulea succes din acest sezon, dar pentru aceasta vor trebui sa-i invinga pe colegii lor de echipa Dani Sordo si Marc Marti, care au fost intotdeauna foarte rapizi pe o astfel de suprafata.
Raliul Bulgariei, una dintre cele mai importante etape din Campionatul European de Raliuri, a fost inclusa, anul acesta, in Campionatul Mondial. Citroën a castigat deja acest raliu, cu zece ani in urma, cand Bruno Thiry a triumfat intr-un Xsara Kit-Car. Pentru echipajele Loeb / Elena si Sordo / Marti acest raliu va fi o provocare complet noua. „E destul de greu sa stiu la ce sa ma astept, pentru ca toti cei care mi-au spus cate ceva despre acest raliu, mi-au spus lucruri diferite”, spune amuzat Dani Sordo. „Fara sa anticipam prea mult, pot spune ca probele sunt late si rapide cu o suprafata care nu este peste tot in cele mai bune conditii. Dar nu imi fac nicio problema pentru ca echipa cunoaste masina atat de bine incat sunt sigur ca vom gasi cele mai bune setari pentru conditiile din Bulgaria.”
Cartierul general al Raliului Bulgariei este amplasat in Borovets, cea mai veche statiune de schi din aceasta tara, iar probele se vor desfasura pe drumurile de munte adiacente. In program sunt prevazute 14 probe speciale, iar parcul de service va fi amplasat pe aerodromul Dolna Banya. „Nu sunt foarte multe probe speciale, iar unele dintre ele au portiuni comune fie intr-o directie, fie in cealalta”, mai spune Dani. „Spre deosebire de macadam, faptul ca voi pleca al saselea de la start nu este un avantaj, mai ales datorita faptului ca primele masini vor scoate foarte mult pietris pe interiorul virajelor. Dar, chiar si asa, sunt fericit ca revenim pe asfalt. Nu am mai concurat de mult pe suprafata pe care am obtinut cele mai bune rezultate.”
Sébastien Loeb, care nu a mai fost invins intr-un raliu desfasurat 100% pe asfalt din 2005, pleaca in acest raliu din postura de favorit: „Este adevarat ca am avut mereu succes pe asfalt. Acum sunt in aceeasi situatie ca si Dani. Am primit unele informatii despre probe, dar sincer nu-mi bat prea mult capul cu acest lucru pentru ca aceasta nu schimba cu nimic pregatirea noastra. Vom vedea in timpul recunoasterilor exact cum este traseul si vom adapta setarile in functie de ceea ce vom observa.”
Pentru cele doua echipaje Citroën Total World Rally Team obiectivul este acelasi – sa se lupte pentru victorie si sa adune maximum de puncte atat in clasamentul pilotilor cat si in cel al constructorilor. Loeb, cu trei victorii in acest sezon, doua clasari pe locul secund, si o clasare pe trei, are un avans confortabil, de 38 puncte fata de Sébastien Ogier, in clasamentul general al pilotilor. Dani Sordo, care a avut un inceput de sezon mai dificil, ocupa pozitia a sasea. In clasamentul constructorilor, Citroën se afla pe prima pozitie cu un avans de 26 de puncte fata de urmatorul rival.
Culorile echipei Citroën Junior vor fi reprezentate, la Raliul Bulgariei, de echipajele Sébastien Ogier / Julien Ingrassia si Kimi Räikkönen / Kaj Lindström.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER