Forbes a publicat ieri ultimul Top 50 al celor mai valoroase echipe din sportul mondial. Manchester United (1,83 miliarde de dolari) este pe primul loc, depășind clubul de fotbal american Dallas Cowboys (1,65) și echipa de baseball New York Yankees (1,6).
Ziariștii de la Forbes au explicat cum a ajuns Manchester United cel mai bogat club de fotbal din lume, dar și cea mai valoroasă echipă din toate sporturile. Numai David Beckham și Cristiano Ronaldo au adus clubului 139 de milioane de fani din întreaga lume, persoane care au continuat să susțină clubul chiar și după plecările celor două vedete. „Diavolii” au în total 333 de milioane de suporteri, cei mai mulți dintre toate echipele din sport. 470 de milioane de dolari de la Nike Numărul impresionant de fani a atras și sponsorii: compania de echipament sportiv Nike, cu care clubul are contract până în 2015, a băgat în conturile „diavolilor” 470 de milioane de dolari în 13 ani (36 de milioane anual). Mai mult, Manchester United primește anual 50% din vânzările de produse specifice de la Nike, aproximativ 28 de milioane de dolari. Sponsorul principal al echipei, Aon, compania de asigurări cu care clubul a semnat în 2010 un contract pe cinci ani, plătește echipei 34 de milioane de dolari anual, cu 50% mai mult decât AIG, sponsorul „diavolilor” în perioada 2006-2010. Barcelona, abia pe locul 25 Topul Forbes este surprinzător pentru multă lume. Barcelona, echipa care a cucerit cele mai multe trofee în ultimii ani, se situează abia pe locul 25, fiind evaluată la un miliard de dolari. De altfel, numai nouă echipe de fotbal se află în Top 50 realizat de Forbes. Real Madrid (1,32 miliarde de dolari) este a șasea echipă din sport ca valoare și Arsenal (1,18 miliarde dolari) a opta. Chelsea (646 milioane de dolari), deținătoarea titlului în Premier League, e poziționată pe locul 48. Asia, secretul marketingului Cele trei echipe de fotbal din topul Forbes clasate printre primele zece au ceva în comun: toate trei au știut să se vândă în Asia. Astfel, cluburile merg în fiecare an în turnee în China, Japonia sau Coreea de Sud și deschid din ce în ce mai multe magazine oficiale pe continentul galben. De altfel, site-urile oficiale ale granzilor europeni sunt disponibile în chineză, japoneză sau coreeană.
> MUTV, televiziunea oficială a lui Manchester United, deține 192 de milioane de abonați, fiind o importantă sursă financiară a clubului.
57 de milioane de euro a câștigat Manchester United din drepturi TV în sezonul 2009-2010
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER