În plină criză financiară, atât în fotbal, cât și în media, Liga I este pe cale să-și sporească veniturile din drepturile TV cu 50%! Pare incredibil, dar există disponibilitatea financiară ca suma acordată Ligii I să fie majorată de la 34 de milioane de euro la nu mai puțin de 50! Iar oferta-șoc ar putea veni dintr-o alianță la fel de surprinzătoare: Dolce – UPC!
Pe 31 martie 2008, consorțiul RCS – Antena 1 câștiga drepturile TV pentru Liga I cu o sumă-record de 85 de milioane de euro, plus TVA, pe trei sezoane. Cu tot cu TVA: peste 34 de milioane de euro pe an. O sumă care atunci părea colosală a devenit din ce în ce mai spectaculoasă odată cu trecerea anilor și cu apariția crizei economice. Multe cluburi au devenit dependente de o sumă ce părea tot mai greu de susținut. Urmează o nouă licitație, cel mai probabil spre primăvară, când se vor vinde drepturile pe încă trei ani, 2011-2014.
Nimeni nu l-a crezut pe Mitică
Majoritatea oamenilor erau siguri că suma plătită va scădea considerabil. Șeful Ligii, Mitică Dragomir, părea desprins dintr-un alt film când spunea la Sport.ro, pe 27 iulie: „Voi scoate peste 120 de milioane de euro din drepturile TV, chiar dacă e criză!”. Între timp însă, pe piața media au devenit tot mai consistente zvonurile privind pregătirea unei oferte exact la acel nivel: 50 de milioane de euro pe sezon! Adică 150 de milioane de euro pe trei ani cu tot cu TVA, deci pentru cluburi în jur de 120 de milioane!
Secretul: alianță UPC – Dolce!
Pare SF, până afli detalii. Există informații că două companii extrem de importante, Dolce (Romtelecom) și UPC, pregătesc o ofertă comună pentru a ataca rivalul Digi. Ambele companii sunt mai avansate tehnic și doritoare să-și extindă cota de piață. În special Dolce este forțată de noul acționar, Deutsche Telekom, să atace agresiv piața. Prima dovadă: apariția Dolce Sport.
Și Digi ar primi meciurile
Interesant este și faptul că asocierea UPC – Dolce are o tactică diferită. Sursele ProSport au dezvăluit că Digi ar avea în continuare acces la meciuri la un preț rezonabil. De cealaltă parte, Digi oferise Liga I pentru UPC în condiții absolut nerentabile: doi euro pentru fiecare abonat, și nu doar pentru cei doritori de Liga I, ci pentru toți abonații UPC. Practic, Digi ar fi rămas cu abonații și ar fi plătit drepturile cu banii luați de la rivale. Dolce – UPC ar face o ofertă mai corectă, iar Liga I ar fi peste tot.
Cât oferă Digi?
Singura necunoscută este cuantumul contraofertei Digi. E posibil ca și compania deținută de Zoltan Teszari să pluseze și astfel să păstreze drepturile, având drept de preempțiune la oferte egale. ProSport a scris recent despre culisele precedentei licitații, când RCS a aflat, pe căi mai puțin ortodoxe, de oferta făcută de Realitatea și a știut exact cât să pluseze ca să câștige. Nu e exclus să se descurce și acum.
De ce investesc furnizorii de cablu
Digi cheltuie anual aproape 40 de milioane de euro doar pe drepturi TV. Investiția nu este justificabilă pentru niciun post TV din România, cu atât mai puțin pentru unul de nișă și cu acoperire limitată! Și atunci de ce? Pentru că e metoda cea mai agresivă de câștigare de clienți! Iar câtă vreme afacerea ta nu este televiziunea, nu depinzi de criza din publicitate precum posturile obișnuite, ci finanțezi din cablu, satelit, internet și telefonie, e mult mai ușor să suporți investiția. Ea se întoarce în clienți și, apoi, implicit și imediat în bani. O televiziune obișnuită mai are o verigă între clienți și bani: publicitatea, aflată la pământ. Nu putem confirma nimic. Când se vor scoate la licitație drepturile, vom vedea ce vom face poziția oficială Romtelecom Dolce
Vă garantez că și în condițiile crizei actuale voi obține peste 120 de milioane de euro pentru drepturile TV Dumitru Dragomir, președinte LPF
1,1 rating mediu al unui meci de fotbal transmis live de Digi Sport de la lansare până acum. Un meci din Liga I face în medie 2,3, unul din Spania 0,5
DOLCE – bani din telefonie
Romtelecom e ultima la servicii TV, cu Dolce, dar conduce pe telefonie fixă și mobilă, având Cosmote și preluând Zapp. Iar noul acționar, Deutsche Telekom, a trasat Romtelecom sarcina de a deveni numărul 1 pe TV în trei ani! Problema e că stă prost pe cablu TV, cei aproape un milion de abonați fiind la „farfurii”, serviciul DTH Dolce. Pe cablu, există doar cu micuța rețea Nextgen, care a început achizițiile, dar nu e ușor să crească. Astfel, o asociere cu UPC, lider pe cablu TV, pare firească.
UPC – Fără fotbal, a scăzut
În România are venituri de 120 de milioane de euro anual. Și, deși are servicii tehnologic mai avansate, de când Digi a investit în drepturi TV de sport a scăzut de la 1,31 milioane de abonați sub 1,2 milioane. Scăderea se consemna și înainte, dar e greu de crezut că nu e nicio legătură cu absența fotbalului important din rețeaua proprie. Simultan, RCS și-a mărit veniturile de la 238 la peste 700 de milioane de dolari și doar recesiunea i-a oprit creșterea.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER