FIA a reamintit, marți, schimbările regulamentului tehnic prevăzute a intra în vigoare în sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Formula 1, printre cele mai importante fiind renunțarea la sistemul F-Duct și la difuzorul dublu, precum și revenirea la sistemul KERS.
Două dintre cele mai folosite soluții tehnice în ultimii doi ani, F-Duct și dublul difuzor, vor fi interzise începând din 2011. Mai mult, orice sistem, dispozitiv sau procedeu care folosește mișcarea pilotului ca modalitate de a modifica caracteristicile aerodinamice ale monopostului este considerată în afara regulamentului, de anul viitor.
În schimb, revine în Formula 1 KERS, sistemul de recuperare a energiei cinetice. Acesta nu a fost interzis în 2010, dar nu a fost folosit în urma unui acord mutual al echipelor. În mare, KERS va fi la fel ca în 2009, în sensul că nu vor fi modificări ale puterii maxime pe care o va furniza. Însă inginerii vor avea mai mult de muncă pentru a găsi un loc potrivit acestui dispozitiv pe monoposturi, în condițiile în care, în 2009, alimentarea în timpul curselor era permisă, iar, începând din acest an, nu mai este, ceea ce a presupus prezența pe mașini a unor rezervoare de combustibil mai mari. Astfel, este posibil ca dimensiunile șasiurilor să crească față de sezonul recent încheiat pentru a face loc KERS-ului.
Totodată, FIA a decis să ridice cu 20 de kilograme greutatea minimă a monoposturilor, până la 640 de kilograme. Aceasta măsură vine în sprijinul piloților mai grei, în cazul cărora se întâmpinau dificultăți în găsirea unei distribuții optime a greutății în mașinile echipate cu sistemul KERS și din acest motiv ei renunțau să-l mai folosească.
Rolul KERS este de a stoca energia rezultată din procesul de frânare a monoposturilor, energie ce va putea fi folosită apoi în timpul depășirilor. Tot pentru a stimula depășirile, FIA le oferă din sezonul viitor piloților posibilitatea de a modifica geometria aripii spate. Acest lucru va putea fi făcut numai când un pilot se va afla la mai puțin de o secundă în spatele altuia în zone prestabilite ale circuitului, iar sistemul va fi dezactivat în momentul în care sunt folosite frânele. Aripa ajustabilă, care, la fel ca sistemul de recuperare a energiei cinetice, nu este obligatorie, va putea fi folosită și în antrenamente, și în calificări, iar FIA speră că această soluție împreună cu KERS să aducă mai multe depășiri pe pistă. Aripa frontală mobilă, folosită în acest an, va fi interzisă.
După 14 ani de prezență continuă în Formula 1, compania japoneză Bridgestone, furnizoare de pneuri, a decis să spună adio Marelui Circ și va fi înlocuită, începând din 2011, pentru cel puțin trei ani, de firma italiană Pirelli. Echipele au avut deja ocazia să testeze noile pneuri la Abu Dhabi, la câteva zile după încheierea ediției 2010 a CM de Formula 1.
Sursa: Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER