Emanuel Gyenes este la un pas de a scrie, încă o dată, istorie pentru România, în Dakar. Pilotul Vectra Racing a încheiat prima săptămână pe locul 21, la clasa moto, terminând toate cele șase probe speciale desfășurate până în ziua de pauză între primii 30. Mani (26 de ani) a vorbit, pentru ProSport, despre condițiile extreme în care a concurat și despre cum se vede competiția din șaua unui motor KTM 690 Rally.
Ai concurat și în Africa, și în America de Sud. Este mai dificil Dakarul din Argentina și Chile? Mai avem încă șase zile până la finalul competiției din acest an, iar în 2009, din cauza unei accidentări, eu nu am apucat să parcurg întregul traseu, așa că nu mă pot pronunța încă. În plus, cea mai grea parte din raliu abia acum începe.
Care a fost cea mai dificilă zi din prima parte a Dakarului? Ziua în care am ajuns în Arica, în nordul statului Chile. A fost o probă specială, de 456 km, toată în deșert, și am avut foarte mult fesh fesh (n.r. – nisip foarte fin). Am ajuns într-o zonă care mi-a dat impresia că sunt pe Lună, pentru că aici, în Atacama, totul e arid. Dacă în Africa mai întâlneam iarba cămilei sau alt tip de vegetație, aici, în special de pe 7 ianuarie, nu am văzut niciun tip de vegetație.
V-ați acomodat cu căldura? Nu avem probleme cu ea. De fapt, atât eu, cât și Marcel am avut probleme cu frigul. Când am trecut din Argentina în Chile, granița a fost în Paso de Jama, care se află la 4.800 de metri altitudine, și e foarte frig. Am crezut că o să îngheț, pentru că am mers în acea etapă 300 km la peste 3.000 metri altitudine.
Vă treziți zilnic în jurul orei 4. Cum reușiți să vă odihniți? Nu prea apucăm să dormim din cauza zgomotului făcut de elicoptere. Am reușit să ne refacem în ziua de odihnă și suntem pregătiți pentru ce urmează. Și în această săptămână vom porni înainte de răsăritul soarelui, însă, chiar dacă e greu, când te-ai urcat pe motocicletă și ai plecat, deja te trezești.
„Greul abia începe”
În America de Sud e un număr mare de oameni la start și pe probe. Cum ți se pare comparativ cu Africa? Într-adevăr, aici sunt mulți oameni care vin să te vadă și găsești public, chiar și în dune. Totuși, am avut senzația că la start, în Buenos Aires, au fost mai puțini oameni decât în 2009. Când ajungi la sfârșitul probei și vezi mulți oameni la finiș care te încurajează, parcă te motivează și mai mult.
Ce te-a impresionat până acum la Dakar 2011? Sunt peisaje extraordinare în America de Sud, însă noi nu prea apucăm să le vedem. Nu pot să spun că m-a impresionat ceva anume, însă mai avem până la final.
Cum vezi ultima săptămână din raliu? Din ce ne-au spus organizatorii, aceasta va fi mult mai dificilă. Avem probe speciale mai lungi și, cât mai stăm în Atacama, avem foarte multe dune. Va fi obositor în ultimele zile, pentru că avem programate două probe speciale de peste 500 km.
Mani a obținut, în ediția 2011 a Dakarului, cele mai bune clasări ale unui pilot român pe probele speciale ale raliului
În etapa de ieri, Mani a avut al 28-lea timp, urcând la general pe locul 19
Marcel Butuza, liderul echipei Vectra Racing, se află pe locul 72 la general, după prima parte a Dakarului Articol scris de Renatta STEPANOV
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER