Sportul românesc este aproape de a consemna cea mai bună participare autohtonă la cel mai dificil rally-raid din lume. Mani Gyenes (foto), cel mai bine clasat pilot român în Dakar, se menține în TOP 25 de piloți, sătmăreanul ocupând, după etapa de ieri, locul 21 în ierarhia generală.
Mai mult, pilotul Vectra Racing reușește cu patru probe speciale înainte de finișul competiției să se afle pe primul loc la clasa Maraton (la această clasă concurenții nu au voie să schimbe motoarele de-a lungul celor peste 9.000 de km cât măsoară Dakar-ul). După șase speciale, Raliul Dakar pleacă din Chile pentru a reveni în Argentina, unde pe 16 ianuarie, la Buenos Aires, va fi consemnat finișul. De-a lungul săptămânii petrecute în Chile, concurenții au avut de rulat aproximativ 2.300 de km în probele speciale din deșertul Atacama. Ieri, în cadrul ultimei probe din cel mai arid deșert de pe Pământ, concurenții de la clasa moto au luat startul în linie ca la competițiile de motocross iar în prima parte au fost nevoiți să meargă chiar prin ceață.
Din nou tango
Azi, în etapa a zecea, raliul revine în Argentina, caravana urmând să treacă granița prin Paso San Francisco, care se află în Anzi, la o altitudine de 4.748 m. De-a lungul celor 862 de km (170 km de probă specială) care vor fi parcurși, concurenții vor ajunge de la 390 m, altitudinea bivouacului din Copiapo (Chile), la 4.748 m la vama dintre Chile și Argentina.
„Ultima etapă a fost mai ușoară decât cea de pe 10 ianuarie când am mers 80% din cei 508 km pe un traseu în care era foarte multă piatră ascuțită”, Mani Gyenes
Articol de Renatta Stepanov
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER