Nici nu apucase să lanseze – cu mare fast – noul monopost, și Ferarri s-a și ales cu un incident. Unul spectaculos, deoarece monopostul condus de Felipe Massa a luat foc, și important pentru gândurile de renaștere ale Scuderiei, chiar dacă nu neapărat un incident grav pe moment.
Sesiunile de teste nu sunt neapărat spectaculoase în Formula 1. Monoposturile nu se întrec între ele, iar de multe ori nici timpii nu sunt relevanți, pentru că se încearcă diverse reglaje sau componente noi. Sau sunt relevanți, însă doar pentru inginerii și mecanicii care încearcă să seteze cât mai bine monopostul, mai ales unul nou, cum e acum, la început de sezon. Pentru oamenii obișnuiți, un incident precum cel petrecut ieri pe circuitul de la Valencia e astfel cu atât mai spectaculos.
După 38 de minute din ultima zi de teste, în al treilea viraj, monopostul lui Felipe Massa a ieșit de pe circuit, apoi s-au văzut flăcări și fum în spatele mașinii. Pilotul a mai continuat câteva viraje, după care s-a oprit, rotindu-se din cauza uleiului pierdut de monopost. Sesiunea a fost întreruptă, Scuderia explicând apoi ce s-a întâmplat: „O piesă defectă a provocat pierderi de ulei. Uleiul a ajuns pe eșapament, declanșând un mic foc”. Dincolo de declarația oficială poate fi însă mult mai mult. Dacă nu o problemă a monopostului, măcar una de imagine, într-un moment în care Ferrari trebuie chiar să spele titlul de gafeur cu care s-a ales la finalul sezonului trecut, în care a ratat titlul în ultima cursă.
Supărarea lui Massa e cu atât mai mare cu cât incidentul i-a redus masiv timpul de antrenament, și așa limitat prin regulament. Brazilianul a apucat să facă doar 12 tururi până a luat foc, iar frustrarea se putea citi pe fața lui. Coechipierul Fernando Alonso parcursese peste 200 de tururi în zilele precedente. Monopostul a fost reparat cât de repede posibil, dar lui Massa i-au mai rămas doar trei ore de antrenament din această sesiune de teste.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER