Cel mai cunoscut pilot de raliuri și membru al echipajului Citroën Total World Rally, Sébastien Loeb rămâne același tip modest și calm, în ciuda celebrității de care este încurajat. Francezul nu ezită ca printre zecile de interviuri pe care le acordă să ofere și autografe fanilor săi. Știind concurența acerbă dintre piloții de Formula 1, printre primele întrebări se numără și eventuala rivalitate cu celălalt echipaj al concernului francez, format din Sébastien Ogier si Julien Ingrassia. „Suntem colegi și ne ajutăm între noi. Important e ca echipa să triumfe”, decretează pilotul numărul unu al raliurilor, căruia i-a fost pusă la dispoziție pentru noul campionat o mașină personalizată, care va avea pe plafon steagul țării în care se desfășoară etapa. Prima provocare pentru multiplul campion mondial? Între 10 și 13 februarie, în Suedia.
Sébastien, ce este nou la Citroën DS3 WRC? Mașina este foarte diferită de C4. Modelul DS3 este mai scurt, ceea ce îl face mai agil în virajele strânse și e mai performant pe secțiunile rapide. Șapte titluri de campion… Încă se mai poate? Mereu este loc de mai bine, important e că suntem conștienți că la începutul fiecărui sezon toți încep de la zero. Acum însă va trebui să muncim mai mult în spatele volanului din câteva motive: comportamentul mașinii este altul din cauza mărimii, lipsește diferențialul central, iar acum ne-am reîntors la cutia de viteză manuală, ceea ce înseamnă că va trebui să luăm mâna de pe volan. „Trebuie să-l înving pe Ogier” Noile schimbări ale mașinii reprezintă un avantaj pentru voi? Da, mașina este plăcut de condus. Motorul performant îți permite să te bucuri la maximum de acest șasiu. Desigur, ca de obicei, ne-am dori mai multă putere, dar cred că noile mașini de WRC vor fi foarte spectaculoase. Ca pilot va trebui să optimizezi traiectoriile pentru a obține cea mai mare viteză posibilă în viraje. Ce reprezintă acest sezon pentru tine? Este o provocare cu mai multe necunoscute decât în anii precedenți. Rivalii noștri și-au dezvoltat mașinile și va trebui să așteptăm raliurile de început pentru a stabili o ierarhie. Dar înainte de aceasta trebuie să fiu mai rapid decât cei care au aceeași mașină ca și mine. Să-l înving pe Sébastien Ogier va fi o provocare dificilă! Cred că va fi un sezon dificil, dar acest lucru nu face decât să mă motiveze mai mult. Dar nu ați atins nivelul maxim? Nicidecum. Am făcut o treabă bună în această pauză de iarnă, dar nu am atins același nivel de dezvoltare pe toate suprafețele. Am petrecut mult timp pe macadam pentru că este suprafața pe care vom concura cel mai des în campionatul mondial. Cred că mai avem mult de progresat pe zăpadă, dar este dificil de calculat cât, pentru că nu avem o bază reală de comparare, având în vedere că noile reglementări au schimbat radical comportamentul mașinilor.
Până acum n-am luat parte decât la două raliuri pe zăpadă și va fi foarte dificil să concurăm cu piloții scandinavi Sébastien Ogier, pilot Citroën Total World Rally
Mai avem mult de progresat, mai ales pe zăpadă, însă am încredere în noua mașină și în staff Sébastien Loeb, pilot Citroën Total World Rally
CE NU ȘTIAȚI DESPRE LOEB
– În copilărie a fost de patru ori campion de gimnastică al regiunii Alsacia – De profesie, septuplul campion mondial de raliuri e inginer – La meciul Franța – România (2-0) din octombrie, în momentul în care a făcut un tur de pistă pe „Stade de France”, 70.000 de oameni l-au aplaudat în picioare – Prima mașină condusă la un raliu a fost un Peugeot 106 (1995-1996), foto
– Loeb a devenit primul pilot din istorie care a câștigat șapte titluri mondiale consecutive și peste 60 de raliuri cu echipa Citroen – Și-a început cariera la 21 de ani, dar înainte de cariera în raliuri a condus un…tanc. Acest lucru se întâmpla în armată, unde a stat timp de 10 luni. – Pentru prima mașină de curse a primit bani de la bunica lui
Cel mai iubit francez
L’équipe a realizat la finele anului trecut un top al celor mai iubiți sportivi francezi în 2010. Caimacul l-a luat, bineînțeles, Sébastien Loeb. 1. Sébastien Loeb (auto) 2. Sébastien Chabal (rugby) 3.Gael Monfils (tenis) 4. Jeannie Longo (ciclism) 5. Thierry Henry (fotbal) 6. Tony Parker (baschet) 7. Alain Bernard (natație) 8. Yoann Gourcouff (fotbal) 9. Jo Wilfried Tsonga (tenis) DS3 vine și în România
Citroën le pune la dispoziție împătimiților de mașini sport noul DS3, care are implanturi din mașinile de raliuri ale firmei franceze, cum ar fi scaunele sau amortizoarele. Cu un preț de 30.000 de euro și 202 cai putere, Citroën a construit în prima fază 1.000 de asemenea mașini, toate fiind acontate înainte de ieșirea pe poarta fabricii. Deși au vrut să-l facă în ediție limitată, francezii se gândesc să mai scoată pe piață încă 2.000 de exemplare, cererea fiind mare în toată Europa, inclusiv în România. 10. Joakim Noah (baschet)
Dai 85.000 de euro și ești Loeb Noul DS3 WRC este ultimul model pe care cei de la Citroën Racing îl pun la dispoziție echipajelor concernului francez care concurează în campionatul de raliuri. După ce au participat cu Xsara și C4, team-ul Citroën a inaugurat noul DS3 WRC, care deține un motor de 1.6 litri și poate să ofere pilotului 300 de cai putere, ajungând la 6.000 de rotații/minut. Prețul cu care poate fi cumpărat un model asemănător cu cel al campionului mondial este de 85.000 de euro.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER