La salonul de la Frankfurt din 2009, Renault și-a prezentat noua identitate de marcă, ce plasează oamenii în centrul preocupărilor sale. Astfel, noua și ambițioasa strategie de design are drept sursă de inspirație etapele vieții, fiecare dintre ele regăsindu-se într-un concept car. Primul, DeZir, un coupé cu două locuri, simbolizează momentul „în care ne îndrăgostim” , pasiunea specifică începutului unei povești. Acum, CAPTUR reprezintă cea de-a doua etapă a acestui ciclu, cea a explorării lumii în doi.
Precum predecesorul său, CAPTUR definește stilul „simplu”, „senzual” și „călduros” care va caracteriza stilul viitoarelor mașini ale mărcii. CAPTUR este un „crossover fun și sportiv, ideal pentru un cuplu tânăr pe cale să descopere lumea” explică directorul de design Laurens Van den Acker. Axel Breun, director al diviziei concept car precizează: „CAPTUR are la bază limbajul formal introdus de concept car-ul DeZir, cu o dimensiune mai tehnică, mai funcțională, rămânând insa extrem de senzual”.
UN CROSSOVER CU ATITUDINE Proporțiile și formele modelului CAPTUR evocă mișcarea și lejeritatea, afișând caracteristicile unei mașini de teren cu atitudine. In spiritul DeZir, unghiurile și liniile drepte au fost eliminate în favoarea formelor senzuale și naturale. Pentru designerul de exterior, Julio Lozano, principala sursă de inspirație au fost atleții și sportul extrem. „Pentru a desena CAPTUR, am plecat de la imaginea unui alergător de sprint la blocstart, cu mușchii încordați și cu energia pe care o degajă în momentul în care se dă startul” explică acesta. O altă sursă de inspirație au fost echipamentele din sporturile extreme, cum ar fi căștile, mănușile și alte elemente de protecție, combinând tehnologia de vârf cu un nivel ridicat de sofisticare și comoditate.
CAPTUR adoptă noua identitate față prezentată de DeZir. Astfel, noua identitate se definește prin logo-ul Renault de dimensiuni mari, poziționat vertical pe un fond cu tenta închisa pentru un maxim de vizibilitate. Aripile generoase, mate subliniază vizual robustețea. LED-urile prelungesc semnalizatoarele printr-un efect optic de unde care se propagă de-a lungul caroseriei.
CAPTUR este mai mult decât o mașină care stârnește emoții, este un vehicul practic și polivalent. Pavilionul retractabil, când se retrage lasă să se întrevadă o structură de carbon. Astfel, CAPTUR se poate metamorfoza, dintr-un coupé într-un decapotabil, dintr-o citadină într-o mașină de teren. Aspectul sportiv este accentuat de portierele ce sugerează forma unor aripi de fluturi și de pneurile supra-dimensionate, de 22″, cu jante bi-ton (negru și alb).
Pentru culoarea caroseriei a fost aleasă o culoare caldă, o nuanță seducătoare de portocaliu care continuă linia cromatica începuta de modelul DeZir (roșu). Culoarea apare într-o varietate de nuanțe și texturi, atât în interiorul cât și la exteriorul vehiculului. UN INTERIOR CĂ‚LDUROS ȘI LUMINOS
În interiorul mașinii tema cromatică principală este portocaliul cu note fluorescente care scot în evidență fasciculele de lumină. „Principalele teme de inspirație: corpul uman, sporturile outdoor și stilul urban, explică Kana Watanabe, designer culori și materiale. Intenția noastră a fost ca vehiculul să transmită culoare și dinamism”.
S-a dorit ca interiorul modelului CAPTUR să fie în același timp primitor și ușor de folosit. Impresia de fluiditate, sugerată de designul exterior, este predominantă și la interior cu scaunele din față atașate la consola centrală ca și cum ar fi suspendate. Habitaclul este minimalist și nu propune niciun echipament superfluu. S-au folosit materiale inovatoare și ingenioase, care le-au permis designerilor să se joace cu lumina și efectele optice. De exemplu, consola centrală, panourile portierelor sau planșa de bord au fost realizate pornind de la un material translucid care ne duce cu gândul la o a doua piele. Astfel, în față se pot vedea corzi din tehnofibre, pe alocuri luminescente care s-au utilizat aproape peste tot în habitaclu.
Magali Gouraud-Borgers, designer interior precizează: „La interior, totul este conceput în jurul acestei rețele de corzi elastice întinse care ne duc cu gândul la sporturi precum, navigația cu vele sau alpinism.. Ritmează interiorul prin jocuri grafice și luminoase care accentuează dinamismul vehiculului dându-i pasagerului un sentiment de lejeritate”
Volanul din piele gri, scaunele din față din carbon, concepute in linie cu anatomia pasagerilor, și pedalele din aluminiu întăresc aspectul sportiv al vehiculului, respectând liniile directoare inițiale. Partea din spate a vehiculului, cu un triplu strat de corzi, este o zonă polivalentă: – Organizarea acestor corzi întinse permite aranjarea obiectelor într-un spațiu de stocare reconfigurabil. – Invită la relaxare datorită elasticității structurii. E o nouă formă de confort, o nouă manieră de acomodare a ocupanților – ca într-un hamac. – CAPTUR mizează pe modularitate, astfel că propune două spătare articulate pe partile laterale ale mașinii pentru a obține, în spate, două locuri echipate cu centuri și tetiere. In CAPTUR pot astfel calatori patru pasageri.
UN CROSSOVER INOVATOR, PERFORMANT ȘI ECONOMIC
CAPTUR este echipat cu un concept motor diesel twin-turbo, dezvoltat pe baza noului propulsor 1.6 dCi. Pentru a-și atinge obiectivul de lider european la capitolul emisii de CO2, Renault își urmează strategia privitoare la reducerea cilindreei motoarelor. Astfel, pe lângă gama de vehicule electrice, propune și motoare termice care combină performanța și consumul redus. 1.6 twin-turbo se înscrie perfect în această strategie. Datorită introducerii dublei supraalimentări produce 118 kW (160 CP) pentru o cilindree de 1,6 litri, adică 100 CP/litru – o putere specifica similară cu cea a motoarelor pentru modelele sport precum Clio RS. Cuplul maxim de 380 Nm este disponibil de la 1750 rotații/min, garantând reprize excelente chiar si la turații mici. Iar nivelul de confort dinamic este optim în orice circumstanța. Asociat unei cutii de viteză cu dublu ambreiaj, EDC, grupul motopropulsor oferă o senzație foarte agreabilă pentru sofer, in timp de emisiile de CO2 sunt limitate la doar 99g/km.
În vederea unor performanțe sporite, CAPTUR dispune de un sistem inovativ care crește motricitatea la viteze mici. Când una dintre cele două roți motrice pierde din aderență, noul diferențial mecanic autoblocant transmite integral sau parțial cuplul motor disponibil pe roata cea mai aderentă. Astfel, condusul pe drumuri și terenuri alunecoase nu pune probleme.
CAPTUR oferă în premieră și tehnologia Visio-system: o cameră video instalată în partea din față, deasupra parbrizului cu funcții de asistență la condus. Această nouă tehnologie suprapune imagini de sinteză peste cele reale ale drumului retransmise pe ecranul central. Principiul este cel al realității augmentate care dorește să completeze percepția asupra lumii reale, adăugând elemente fictive. Sistemul are ca avantaj mai puțin stres la volan, întrucât combină elemente de siguranța și confort.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER