Promotor l-a pus la teste pe Paszkany. Bonus: patronul CFR-ului și-a scos mândrețea de Ferrari GT 599 Fiorano pentru o ședință foto. Omul de afaceri spune că CFR-ul de acum se compară mai degrabă cu „old-timer-ul” Skoda, decât cu actualul său bolid de origine italiană.
Paszkany a dat timpul înapoi. L-a ajutat o mașină. Nu cea a timpului! Ar fi vrut el! Ci o Skoda S 100, model 1974, ce i-a adus aminte de prima mașină pe care a condus-o. Bun prilej și de un remember despre cum era să-și piardă Arpi permisul proaspăt luat în tinerețe. „Da, Skoda asta a fost prima mașină, era a tatălui meu. Am depășit o dată pe stânga un tramvai și, hop, în fața mea a apărut Poliția”, și-a amintit Paszkany în timpul unei ture în jurul stadionului la volanul bătrânului automobil. Cei 988 de centimetri cubi nu i-au dat emoții. „«Old-timer-ul» ăsta are viteza actuală a CFR-ului”, și-a permis o glumă Arpi, îndreptată subtil spre partenerul său, președintele Iuliu Mureșan.
300.000 de euro Ferrariul, 90 de milioane CFR-ul
Doar 1,5 km a durat toată aventura în timp a lui Paszkany, deoarece prezentul l-a atras mult mai tare. Și-așa, Skoda S 100 a revenit la „garaj”, iar Paszkany și-a luat înapoi cei 620 de cai înhămați la bordul bijuteriei familiei, un Ferrari GT 599 Fiorano, model produs în 2007, cu o cutie manuală cu șase viteze. O perlă de 300.000 de euro primită… cadou! „De la niște parteneri de afaceri, după un «deal» reușit. N-aș da atâția bani pe o mașină, e prea mult”, explică Arpi, iar discuția alunecă spre CFR. Subiectul: tot banii. „Din bilanțul contabil pe care l-am primit în februarie a reieșit că am investit 90 de milioane de euro în CFR și că nu am câștigat niciun cent din fotbal până acum. În schimb, am avut multe satisfacții, emoții, bucurii. Eventul a cântărit mai mult decât banii. Însă, în Italia, actualul CFR ar fi la mijlocul clasamentului, iar în Spania și Anglia s-ar lupta la evitarea retrogradării, acesta e adevărul gol-goluț”, a încheiat Paszkany.
Ferrari GT 599 Fiorano
Ciudata denumire a modelului vine de la capacitatea motorului, 5.999 cmc, de la tipul mașinii, Gran Turismo Berlinetta, și de la circuitul din Fiorano, folosit pentru teste de către Ferrari. Bolidul are o lungime de 4,6 metri, o putere de 620 CP, atinge suta de kilometri în 3,7 secunde și 200 de kilometri la oră în 11 secunde. Are o viteză maximă de 330 de kilometri la oră. Valoare: 300.000 de euro.
Skoda S 100
Mașina a fost produsă în fosta Cehoslovacie, la Mlada Boleslav, între 1969 și 1976, și are un motor de 1 litru la 988 cmc. Modelul testat de Arpad Paszkany a ieșit din fabrică în 1974, iar începând cu anul 2000 nu a mai fost înmatriculată până cu o săptămână înainte de drive-testul efectuat de patronul CFR-ului. În Cluj, există înscrise, potrivit RAR, doar opt alte modele Skoda S 100. Valoare: 100 de euro.(Roxana Ciuhulescu)
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER