Pentru cineva care a condus o viață întreagă mașini pe benzină sau pe motorină, prima senzație pe care o ai atunci când dai întâia cheie la un automobil electric e extrem de ciudată. Nu se aude niciun zgomot și te gândești dacă nu cumva ai făcut ceva greșit.
Citroën ne-a pus la dispoziție zilele trecute modelul 100% electric C-Zero pentru un drive- test inedit, eveniment la care a participat și Alina Bunică, pilot în Citroën Racing Trophy România, pe un Citroën C2R2-Max.
Zero consum de combustibil, zero emisii de CO2 și niciun zgomot – așa poate fi caracterizat, pe scurt, noul model Citroën, care este expresia perfectă a filozofiei „Créative Technologie”. Citroën C-Zero a fost conceput pentru a facilita mobilitatea urbană prin dimensiunile sale compacte, încărcarea rapidă a bateriei, precum și prin autonomia potrivită pentru călătoriile de zi cu zi cu mașina. Și toate acestea într-o liniște care îi ajută pe pasageri să uite de zgomotul orașului. După câteva ture cu C-Zero, Alina ne-a împărtășit primele impresii: „Mi-a plăcut Citroën C-Zero pentru că este foarte de ușor de condus, iar dimensiunile mici și vizibilitatea pe care o oferă o fac ușor de manevrat și de parcat în zonele aglomerate”.
Preț mare, probleme cu alimentarea!
La fel ca și mașinile de raliu construite de Citroën, câștigătoare a șase titluri mondiale la constructori în Campionatul Mondial de Raliuri, C-Zero este un concentrat de tehnologie și creativitate care răspunde astăzi provocărilor de mâine. Pentru a-l avea, trebuie să scoateți din buzunar 36.642 de euro, cu TVA inclus. Și asta nu e singura problemă. Încărcarea bateriei e dificilă. Cei care stau la curte se pot descurca relativ ușor, dar pentru cei de la bloc încărcarea e dificilă. Bateria nu e demontabilă.
„Ceea ce m-a impresionat extrem de mult a fost cuplul acestei mașini, care se simte imediat ce ai atins pedala de accelerație”, Alina Bunică, pilot în Citroën Racing Trophy
150 de kilometri este autonomia modelului Citroën C-Zero
Costul de funcționare al lui Citroën C-Zero este de 1,5 euro pentru 100 de kilometri. Bateria litiu-ion poate fi alimentată de la o priză de 220 V, iar încărcarea completă durează șase ore
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER