Să uităm de fițe – Daniel Remeș
Duster a creat, la fel ca și Logan, MCV sau Sandero, multă vâlvă și discuții contradictorii. Sunt mulți care au păreri pro, în timp ce alții sunt contra primului SUV 100% românesc. Mărturisesc că sunt în prima tabără. Prima mașină pe care am condus-o a fost o Dacie, părinții mei au avut dintotdeauna Dacie, și oricine mă va întreba vreodată ce mașină să își cumpere, am să-i recomand Dacia. De ce? În primul rând pentru că este o marcă românească, iar oamenii care lucrează acolo merită toată admirația pentru ceea ce fac la Mioveni. Dacia este un brand de excepție și el trebuie cultivat și respectat de români înaintea oricui. Al doilea motiv pentru care sunt fan este acela că la uzina de la Mioveni se fabrică mașini de calitate. Ultimul exemplu în acest sens este Dusterul lansat marți la Geneva. La timpurile noastre, la țara în care trăim, la puterea de cumpărare pe care o avem, Dacia Duster este mașina ideală pentru un român. E spațioasă, comodă, primitoare, are un design atrăgător și, cel mai important, are un raport calitate-preț imbatabil. Niciun alt constructor din lume nu a reușit să ajungă în ultimii ani la performanța Dacia. A atras privirile a sute de ziariști la lansare și va atrage milioane de priviri în showroom-uri. Duster promite să fie un prieten care nu te va lăsa la greu, o mașină care te va purta pe orice fel de drum îți vei dori. E timpul ca românii să lase fițele deoparte și să țină cont că pe Dorobanți se poate defila și într-un Duster.
Cât de ieftină e Dacia? – Lucian Lipovan
De ce nu mă voi număra printre cumpărătorii de Dacia Duster? Aici spațiul e limitat, pentru mai multe vă recomand o analiză excelentă a ofertei complete, realizată de Oraan Mărculescu pe www.promotor.ro. Ce am înțeles eu combinând fotografiile noii Dacia și lista de prețuri. În primul rând, cea mai ieftină, la 10.500 de euro, este SUV doar la formă, și aceea îndoielnică pentru ochiul meu. OK, e ieftină, dar de ce aș vrea un SUV 4×2, cu motor „subțire” și fără nicio dotare? Dotare însemnând măcar mai mult decât manivela de la geamuri și un amărât de radio. Doar pentru spațiu? Păi cu MCV, la același preț, cu dotări mai bune, cari mai mult! Dacă vreau dotări OK la un Duster, scot din buzunar minimum 13.000 de euro, dar rămân la motorul 4×2. Din nou, nu văd sensul să iau un SUV doar ca să am o mașină mare, dar pe care n-o pot folosi fix pentru ce e făcută: teren greu sau zăpadă, spre exemplu. Dacă mă arunc la 4×4 și dotări cât de cât OK, îmi trebuie spre 14.000 de euro pe benzină și 15.600 de euro pe motorină. Full-option ajung la 17.000 de euro. Atunci aș avea un SUV OK, cu un preț chiar excelent pentru ce oferă față de concurență. Dar acum vine o altă întrebare: dacă am 16.000-17.000 de euro să-mi iau mașină, nu mai găsesc 2.000-3.000 de euro să iau și una cât de cât mai arătoasă? Nu mai pomenesc de second-hand. În concluzie, mitul prețului este demolat pentru mine: versiunile ieftine sunt prea „ieftine”, versiunile scumpe nu sunt suficient de… ieftine. Iar la o Dacie, dacă nu mă convinge prețul, ce mi-a mai rămas?
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER