Chiar dacă id Software lucrează din greu pentru a putea termina la timp RAGE, primul joc al companiei care folosește noua tehnologie grafică id Tech 5, John Carmack, faimosul programator al companiei, are deja planuri noi.
Conform unui interviu acordat de acesta site-ului Eurogamer, în cadrul id Software se ia deja în considerare realizarea unei continuări pentru Quake, una dintre cele mai iubite serii de jocuri produse de studioul texan. Mai mult, se pare că mulți dintre colegii lui Carmack s-au săturat de universul extratereștrilor Strogg (în care s-au dăsfășurat atât Quake 2, cât și Quake 4), echipa dorind să readucă la viață atmosfera lovecraftiană din primul joc al seriei Quake.
De altfel, CEO-ul companiei – Todd Hollenshead – a afirmat că fanii id Software nu ar trebui să-și facă griji în privința viitorului seriei Quake. Toți membrii echipei sunt mari fani ai acesteia și nu au de gând să abandoneze titlurile Quake prea curând.
Quake a fost lansat în 1996, fiind primul first person shooter bazat pe un motor grafic în întregime tridimensional, în care atât arhitectura nivelurilor, cât și monștrii aveau la bază modele 3D și nu sprite-uri bidimensionale. Mai mult, Quake a pionierat jocurile accelerate 3D, versiunea GLQuake fiind unul dintre cele mai arătoase jocuri pentru plăcile video ale acelor vremuri (seria 3dfx Voodoo, în principal). Nu în ultimul rând, Quake a introdus pentru prima oară într-un shooter posibilitatea de a juca multiplayer prin intermediul Internetului, QuakeWorld (versiunea multiplayer online a jocului) fiind în continuare accesată de milioane de utilizatori.
Un eventual Quake 5 mai are însă de așteptat: după lansarea RAGE din luna octombrie, id Software urmeză să-și concentreze forțele în vederea finalizării unui alt proiect legendar – DOOM 4.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER