Cu o experiență de peste 90 de ani în fabricarea motocicletelor, BMW continuă tradiția cu care și-a răsfățat fanii pasionați de călătoriile pe două roți . E ora 9:30 și mă aflu în fața sediului BMW Group. Cobor în parcarea subterană și văd cum micuțul G 650 GS mă așteaptă nerăbdător de aventură. Chiar dacă nu este impresionant prin dimensiuni, statura sa atent creionată îi oferă o personalitate aparte, un mix de eleganță și atitudine rebelă. Silueta ascunde monocilindrul de 652 cmc pe care aveam să-l descopăr foarte bine calibrat, cu vibrații prezente doar cât să-mi aducă aminte că mă aflu pe un enduro-touring și nu pe un cross sau un enduro veritabil. Mezinul familiei GS este disponibil cu două motorizări: cea standard, care oferă 48 de CP la 6.500 de rotații și un cuplu de 60 Nm la 5.000 rotații și una destinată țărilor cu limitare la numărul de CP în primii ani de permis (34 cp / 25 Kw) la 6.500 rpm și un cuplu de 47 Nm la 4.500 rpm). Din fericire, nu e cazul aici, așa că mă grăbesc să profit pe cât posibil de toată rezerva de putere disponibilă. Încalec și plec la drum, luând într-o primă fază aglomerația urbană în piept, unde GS se prezintă excelent, fiind foarte manevrabil și bine echilibrat.
4 litri la sută
După scurt timp părăsesc Bucureștiul pentru a mă bucura de tot confortul pe care îl oferă micuțul GS. Șaua este moale și comodă, iar poziția de condus foarte bine gândită. Înălțimea mea (1,85 m) nu este un avantaj acum. La viteze de peste 120 km/h simt cum mă „flutură” vântul, dar nu mă plâng și sunt departe de a considera asta un minus în ceea ce înseamnă G 650 GS. Cu rezervorul plin și cu drumul pe care îl am în față, uit rapid de problemele de acasă și mă bucur la maximum de fiecare kilometru parcurs. După câteva tentative eșuate de a găsi treapta a șasea de viteză, recunosc că îi simt puțin lipsa. Totuși, chiar și cu o cutie în cinci trepte, BMW‑ul afișează un consum exemplar de numai 4 l la 100 de km. După circa 200 km, mai găsesc un minus: lipsa unui indicator pentru nivelul de carburant. Nu îmi pot da seama de ce nemții nu au instalat unul, căci loc era destul pe display‑ul digital.
Confortabil în off-road Pe asfalt, G 650 GS se comportă incredibil – îl manevrez ușor -, de parcă aș călări o bicicletă. Condus de drum și de soare, observ o poieniță cu destule denivelări, porțiuni de pământ și noroi. Decid rapid că e locul perfect pentru a testa calitățile lui G 650 GS în off-road, acolo unde este de așteptat ca viitorii proprietari să ajungă destul de des. Părăsesc asfaltul și continui drumul pe iarbă și pământ, unde lipsa cauciucurilor adecvate îmi limitează uneori tendințele de atacare a zonelor cu aderență precară, dar cursa amortizoarelor face din condusul off‑road o experiență destul de confortabilă.
A doua zi, decid să rămân în aglomerația Bucureștiului pentru a testa la maximum manevrabilitatea lui G 650 GS. După vreo patru ore de umblat brambura dintr-un colț în altul al orașului, descopăr că răcirea uleiului prin cadru tinde să mă jeneze oarecum în zona genunchiului drept. Cu siguranță nu este un defect capabil să îngroape toate calitățile oferite de micuțul BMW GS, dar este destul de inconfortabil dacă ai multe drumuri de făcut într-un oraș atât de aglomerat.
La sfârșitul zilei, micile defecte sunt uitate, doza de G 650 GS întipărindu-mi un zâmbet tâmp pe față, cu care am rămas chiar și după ce am părăsit parcarea și am privit în oglinda retrovizoare cum mezinul familiei GS rămâne în același loc de unde începusem distracția cu o zi în urmă.
Propulsie: Monocilindru, 652 cmc, transmisie manuală cu cinci rapoarte, 48 CP, 60 Nm. Performanțe: viteză maximă 170 km/h, consum mediu 4 l/100 km. Preț: 8.045 euro cu TVA. Pregătește-te să: cheltuiești 1.793 de lei pentru sistemul ABS pe care nu-l vei regreta. Pentru cricul central, de altfel o opțiune utilă, scoateți din buzunar 537 de lei. Dacă aveți planuri de condus în condiții cu temperatură scăzută, optați și pentru mânerele încălzite pentru încă 873 de lei. Dacă aveți sub 1,75 m, puteți opta, pentru 808 lei, pentru versiunea cu garda la sol mică.
Articol scris de: Cosmin Stoian ([email protected])
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER