Parcă lucrurile merg din rău în mai rău la Dinamo. Aflați deja într-o acută criză de lichidități, roș-albii vor mai primi o nouă lovitură. Sponsorul principal, Orange, intenționează să întrerupă relațiile cu echipa din „Ștefan cel Mare”, în condițiile în care la 15 iulie le expiră contractul de colaborare cu Dinamo.
Gaura financiară din „Groapă” tinde să se adâncească. Dinamo riscă să piardă un contract de sponsorizare care i-ar fi putut aduce, în funcție de performanțe, peste 1,5 milioane de euro pe an. Orange, compania care a virat în ultimii ani sume importante în vistieria clubului, ia în calcul serios să renunțe la colaborarea cu dinamoviștii.
S-a schimbat șeful de la Orange
Ziarul Financiar a informat în săptămânile trecute că șeful de la Orange România a fost înlocuit, noul director general al companiei franceze de telecomunicații fiind Jean-Francois Fallacher. Interesant este că propulsorul relației Dinamo – Orange a fost până în prezent Nicolae Badea, președintele CA al „câinilor” având o relație foarte bună cu fostul șef al francezilor, Thierry Millet. Tocmai acest lucru se pare că poate dăuna clubului, pentru că noul conducător al lui Orange nu mai agreează o colaborare cu roș-albii, mai ales că până în prezent francezii au avut contracte anuale cu Dinamo. De altfel, ultima înțelegere s-a și încheiat practic odată cu ultimul meci al sezonului trecut, iar acum ar fi urmat o renegociere.
600.000 doar pentru titlu
Chiar dacă pe piața fotbalului s-a inoculat ideea că Steaua este singura echipă care vinde bine, contractul pe care Dinamo l-a avut cu Orange demonstrează contrariul. „Câinii” au avut o înțelegere deosebit de avantajoasă cu francezii. Cu o sumă garantată de 800.000 de euro, roș-albii ar mai fi putut obține dublarea contractului din performanțe. Astfel, titlul era valorat de sponsorul francez la 600.000 de euro, locul 2 în Liga I la 300.000 de euro, în timp ce câștigarea Cupei României i-ar fi adus lui Dinamo încă 250.000 de euro, conform ultimului angajament. Practic, în condițiile unor performanțe maxime, Dinamo ar fi putut câștiga 1,65 milioane de euro anual.
Sponsori principali la Dinamo după 1990
Saniplast Sharp Bancorex Knorr Cosmorom Omniasig Orange
Am toate motivele să cred că Orange nu va renunța la colaborarea pe care o are în prezent cu Dinamo. Consider că am avut un parteneriat benefic pentru ambele părți Nicolae Badea, președinte CA Dinamo
3,2% dintre acțiunile Orange România sunt deținute de Nicolae Badea, președintele CA al lui Dinamo
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER