Pentru o excursie de vis nu ai nevoie decât de o motocicletă adecvată, un BMW R1200GS, de o hartă și de determinare
La ora 09:00 dimineața, cu ochii încă plictisiți și cu pleoapele grele, leg ultimele bagaje de motor și fac ultimele pregătiri. Încalec și pornesc la drum spre Pitești. Până la ieșirea din București a fost o miniaventură, cel puțin până m-am obișnuit cu dimensiunile motorului boxer. R1200GS se comportă exemplar în aglomerația urbană, foarte manevrabil, stabil și stăpân pe sine. Cuplul de 120 Nm face mersul în „stop-motion” foarte confortabil. ABS-ul e impecabil și ne oferă un confort și o siguranță sporite.
Într-un final, ies din București și mă îndrept pe autostrada spre Pitești. Protecția la vânt este excepțională, chiar și pentru un pilot de aproape 1,90 m înălțime. R1200GS se așază pe asfalt de parcă ar fi al lui. Din cauza confortului oferit, timpul trece imediat, iar eu mă găsesc în Pitești. Într-o scurtă pauză de țigară consult prognoza meteo și mă înspăimânt: cod galben de inundații… Exact în direcția în care mă îndreptam sau, mă rog, aveam de gând să mă îndrept.
După o scurtă analiză a situației, fac stânga-mprejur și mă îndrept înapoi spre București. Din cauză că fizic și psihic eram pregătit pentru o plimbare de weekend, am ocolit Bucureștiul pe centură și m-am îndreptat spre Călărași. Cum autostrada mi se pare foarte plictisitoare pentru un motociclist, am ales să ajung la Călărași prin Oltenița. Mai o groapă, mai un vânt lateral… R1200GS are grijă de pilotul lui și nu se clintește din fața pericolelor, cărora le face față incredibil de bine și de ușor. După ce am traversat Dunărea cu bacul între Silistra și Ostrov, mi-am continuat aventura spre Constanța.
Pe drumurile unde asfaltul și-a luat o vacanță, suspensia asistată electronic face minuni și oferă o călătorie fără prea multe zdruncinături. „Balaurul” de aproape 230 kg are o ținută de drum impresionantă, care te face să îți dorești doar să nu se mai termine niciodată cei 20 de litri de benzină. În cele două zile disponibile, BMW R1200GS m-a purtat într-o excursie de aproape 2.000 de km. Citiți întreaga aventură pe site-ul www.promotor.ro.
16.400 de euro (TVA inclus) este prețul de la care pornește un exemplar BMW R1200GS
Articol realizat de Cosmin Stoian
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER