(P) NOUL NISSAN MICRA SE LANSEAZĂ‚ ÎN ROMÂNIA

  • Publicat:
  • Actualizat:
A patra generație Nissan Micra stabilește noi standarde pentru segmentul B în materie de eficiență și performanță în oraș. Este un model complet nou, conceput pe noua platformă V a mărcii Nissan, cu obiectivul simplificării condusului în oraș.

Pe scurt:
– Prețuri de la 7.800 euro (cu TVA și 3 prime de casare)
– Echipare generoasă în versiunea de bază, cu aer condiționat, ABS, ESP, 6 airbaguri, radio CD, Bluetooth, computer de bord în dotarea standard
– Motor în trei cilindri pe benzină, cu cel mai scăzut consum de carburant și cel mai coborât nivel de emisii CO2 dintre propulsoarele pe benzină din segment
– Cea mai mică rază de bracaj din clasa sa și sistem Park Assist de măsurare a spațiului de parcare, tehnologie unică in segment
– Sistem de navigație și multimedia Nissan Connect


Eficiență
Tehnologia avansată a noului motor pe benzină asigură performanțe atât de ridicate în materie de consum de carburant și emisii reduse încât nu mai este nevoie de o versiune diesel. Decizia este rezultatul unor studii detaliate privind piață și clienții, care demonstrează că, achiziționând motoare diesel, clienții mașinilor mici din Europa plătesc semnificativ în plus pentru emisiile reduse de CO2. Nissan a decis că soluția ideală este un motor avansat pe benzină, care echilibrează puterea, cuplul, consumul și emisiile.
Propulsorul aspirat de 1,2 litri dezvoltă 80 CP la 6.000 rpm, cuplul maxim de 110 Nm la 4.000 rpm, consumă 5 litri/100 km în regim combinat iar emisiile sunt de doar 115g/km. La versiunea cu transmisie automată CVT, emisiile sunt de 125g/km iar consumul combinat de 5,4 litri/100km.
Motorul este ușor și compact. A fost conceput cu atenție, pentru a evita orice dezechilibru inerent motoarelor în trei cilindri: vibrațiile la gol au fost eliminate prin instalarea unei contragreutăți de compensare pe arborele cotit, care generează o mișcare ovală anulând vibrațiile cauzate de cursa pistonului. Rezultatul este un nivel de silențiozitate similar cu cel al unui motor în patru cilindri.
Motorul în trei cilindri are mai puține părți motoare iar astfel se reduce frecarea internă și se îmbunătățește eficiența termică. Printre tehnicile de reducere a frecării se numără pistoanele cu alezaj circular, adoptarea învelișului din carbon diamant (DLC) lipsit de hidrogen pentru segmentele de piston și o pompă de ulei cu volum variabil. Toate aceste elemente contribuie la reducerea frecării cu până la 30% în comparație cu motoarele convenționale în patru cilindri, având niveluri de performanță similare.
Transmisia standard se realizează printr-o cutie de viteze manuală, cu cinci trepte. În gama Micra este disponibilă și noua transmisie CVT, avantajul sau constând în reacția rapidă la viteze reduse și economie de carburant la viteze mari. Este prima cutie de viteze CVT cu sistem de transmisie planetară secundară – pentru funcționare eficientă și foarte fiabilă. Aceasta permite folosirea unor pinioane mai mici, ceea ce înseamnă că distanța dintre pinioane și uleiul din sistemul de transmisie este mai mare. Aceasta conduce la reducerea cantității de ulei agitat de componentele în mișcare și la reducerea frecării.
Masa redusă a platformei V se oglindește și în reducerea riguroasă a masei la alte componente: rezervorul de carburant de 41 litri este cu 2,2 kg mai ușor decât cel al vechiului Micra; sistemul de eșapament nu mai are amortizor central de zgomot, reducând masa cu 3,2 kg iar sistemul de suspensii frontale este mai ușor cu 9 kg. De asemenea, scaunele sunt mai ușoare, panoul de bord folosește mai puține componente și motorul este mai mic. Plafonul este mai ușor cu 2kg iar, în ansamblu, noul Nissan Micra este mai ușor cu 35 kg decât predecesorul sau, masa începând de la 915 kg.
Noul Micra are un nou sistem de suspensie, cu lonjeroane MacPherson în față, cu arcuri elicoidale și bară de torsiune compactă pe puntea din spate, concepută pentru a pătrunde mai puțin în zona portbagajului. Fiind montate pe cadre auxiliare, suspensiile cu bare antiruliu contribuie de asemenea la diminuarea zgomotului în trafic și a vibrațiilor.
Aerodinamica a jucat un rol important în definirea formei generale a noului Micra. De exemplu, acoperișul este încadrat în niște caneluri în formă de bumerang, care ajută la reducerea rezonanței în interior, mai ales la viteze mari, reducând totodată greutatea totală cu până la 2kg. Design-ul zvelt al acoperișului, completat cu spoilerul pronunțat din spate, contribuie la reducerea la minim a rezistenței aerului, la scăderea consumul de carburant și la reducerea emisiilor.
Designul noului model nu a compromis vizibilitatea deja apreciată a modelului Micra, caracteristică esențială pentru a putea conduce fără stres în oraș. Ca și la generațiile anterioare Micra, de pe scaunul șoferului este posibilă vizualizarea clară a drumului și a extremităților automobilului, permițând efectuarea manevrelor în spații foarte înguste.
Șasiul a fost proiectat pentru a îmbunătăți fluxul de aer și a maximiza deportanță, mărind stabilitatea la viteză mare. Coeficientul de rezistență aerodinamică a noului Micra este 0,33.

Performanta in oras
Nissan Micra se distinge prin agilitatea în trafic, asigurată nu doar de masa redusă ci și de manevrabilitatea deosebită: raza de bracaj este cea mai mică din segmentul B, adică 4,65 metri.
Dotările inovatoare contribuie de asemenea la facilitarea condusului în oraș. Versiunea Tekna dispune în dotarea standard de sistemul Nissan Connect, un pachet complet integrat de divertisment și informații, care încorporează navigarea prin satelit, ecran touchscreen color de 5 inci, Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, fante Aux-in și USB, plus sistem audio cu șase difuzoare.
Sistemul de navigație prezintă hărțile clare ale străzilor, în locul ghidării obișnuite la fiecare viraj din sistemele mai ieftine, și poate fi programat în nouă limbi. Hărțile, care pot fi actualizate cu ușurință cu ajutorul unui card SD, acoperă Europa de vest, Europa de est și Rusia. Prin integrarea informațiilor din poziționarea senzorilor și viteza vehiculului, semnalul nu se pierde la trecerea prin tuneluri și nu este „ascuns” la trecerea pe lângă clădiri înalte.
De asemenea, sistemul încorporează canalul de mesaje despre trafic (TMC), care folosește un radio tuner secundar pentru a recepționa informații despre trafic și știri despre incidente produse pe traseele principale. Prin procesarea acestor date de trafic în timp real, sistemul poate propune rute alternative mai rapide, după caz, economisind timp și reducând emisiile.
Afișajul de bord sofisticat furnizează informații despre consumul de carburant, distanta de parcurs, temperatura exterioară și poate fi programat chiar si pentru ca noul Micra… să îi ureze proprietarului său „la mulți ani” de ziua de naștere.

Un alt exemplu de tehnologie inovatoare pentru performanța in oraș este sistemul inovator, ușor de folosit, de măsurare a spațiului de parcare Park Assist. Acesta este in dotarea standard la versiunea Tekna.
Sistemul Park Assist informează șoferul dacă un spațiu este potrivit pentru parcare. În timp ce șoferul cauta un spațiu de parcare, poate activa sistemul Park Assist cu ajutorul unui buton de pe bord și apoi trebuie să semnalizeze pentru a indica sistemului latura pe care se va face parcarea.
Presupunând că viteza este sub 25 km/h, senzorii scanează spațiul indicând șoferului dacă acesta este potrivit sau nu, pe ecranul computerului de bord. Ecranul indică ‘OK’, dacă spațiul este cu 100cm mai mare decât lungimea mașinii, ‘DIFFICULT’ dacă este cu 60 – 99cm mai mare decât lungimea mașinii și ‘NOT ADVISED’ dacă este mai mare decât lungimea mașinii cu maxim 60cm. Apoi șoferul decide dacă dorește să parcheze sau nu.
Acele niveluri de toleranță pot fi reglate, în funcție de abilitatea șoferului – Incepator, Normal și Avansat – iar senzorii sunt suficient de preciși pentru a identifica obstacole mici cum ar fi borne, balize de ocolire și altele. Sistemul Park Assist este completat de senzorii de parcare, care funcționează ori de câte ori este selectat mersul în marșarier, transmițând avertismente sonore și vizuale. Micra este singurul automobil din segmentul B care oferă sistemul Park Assist.
Noul Nissan Micra este disponibil în trei variante de echipare: Visia, Acenta și Tekna. Cutia de viteze manuală este disponibilă pentru toate cele trei variante de echipare, în timp ce transmisia automată CVT este disponibilă în combinație cu varianta Acenta.

Contact presă Nissan Romania:
Sorin Arecco
PR&Advertising Manager
Mobil: 0742.064.943


Tags:
Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Mara Bănică, RĂVĂȘITĂ după clipurile video pe care Pepe i le-a arătat cu Raluca Pastramă. Susține că, în ele, fosta soție a artistului apare…
Mara Bănică, RĂVĂȘITĂ după clipurile video pe care Pepe i le-a arătat cu Raluca Pastramă. Susține că, în ele, fosta…
Postarea lui Dan Șucu, la doar câteva momente după Rapid – Farul 5-0
Postarea lui Dan Șucu, la doar câteva momente după Rapid – Farul 5-0
Cineva a vrut să-i facă rău Denisei Răducu?! Ce ar fi descoperit artista cu puțin timp înainte să moară: „Acea substanță nu avea ce să caute în corpul ei”. Totul a ieșit la iveală abia acum: „Sunt multe secrete în familia noastră”
Cineva a vrut să-i facă rău Denisei Răducu?! Ce ar fi descoperit artista cu puțin timp înainte să moară: „Acea…
Dezvăluire neașteptată din interiorul clubului Real Madrid: „Regretă că l-au adus pe Mbappe”
Dezvăluire neașteptată din interiorul clubului Real Madrid: „Regretă că l-au adus pe Mbappe”
Radu Drăguşin, direct la o multiplă câştigătoare de Champions League! Planul gândit de conducerea lui Tottenham
Radu Drăguşin, direct la o multiplă câştigătoare de Champions League! Planul gândit de conducerea lui Tottenham
Românii care pot ieși la pensie la 45 de ani. Aceștia beneficiază de reducerea de vârstă! Condițiile impuse de autorități
Românii care pot ieși la pensie la 45 de ani. Aceștia beneficiază de reducerea de vârstă! Condițiile impuse de autorități
Anunț despre schimbarea orei de la sfârșitul lui octombrie. Decizia care schimbă tot vine din Statele Unite!
Anunț despre schimbarea orei de la sfârșitul lui octombrie. Decizia care schimbă tot vine din Statele Unite!
O companie uriaşă a renăscut un club de mare tradiţie din fotbalul românesc. Echipa are din nou probleme financiare şi cere sprijinul politicului
O companie uriaşă a renăscut un club de mare tradiţie din fotbalul românesc. Echipa are din nou probleme financiare şi…
BANCUL ZILEI. Bubulina, văzând privirile lacome pe care preotul le aruncă spre decolteul ei, spune:  Vă place...
BANCUL ZILEI. Bubulina, văzând privirile lacome pe care preotul le aruncă spre decolteul ei, spune: Vă place...
Reacția polițiștilor sibieni, acuzați că au transformat șoferii în
Reacția polițiștilor sibieni, acuzați că au transformat șoferii în "scuturi umane" pentru oprirea elveţianului hoţ de maşini, drogat şi fără…
A fost găsită VIAȚĂ pe Marte? DOVADA că suntem pe drumul cel bun
A fost găsită VIAȚĂ pe Marte? DOVADA că suntem pe drumul cel bun
Diana Şucu, lux şi opulenţă pe stadionul din Giuleşti. Soţia milionarului Dan Şucu şi-a etalat bijuteriile de sute de mii de euro
Diana Şucu, lux şi opulenţă pe stadionul din Giuleşti. Soţia milionarului Dan Şucu şi-a etalat bijuteriile de sute de mii…
Mai repede decât ne așteptam! Pe ce dată ninge prima dată în București, potrivit meteorologilor EaseWeather
Mai repede decât ne așteptam! Pe ce dată ninge prima dată în București, potrivit meteorologilor EaseWeather
Ilegal prin lege. Românii NU mai pot crește aceste animale. Decizia a venit azi, 22 octombrie
Ilegal prin lege. Românii NU mai pot crește aceste animale. Decizia a venit azi, 22 octombrie
Mesajul cutremurător al lui David înainte să se arunce de la etaj, după ce s-a despărțit de iubită
Mesajul cutremurător al lui David înainte să se arunce de la etaj, după ce s-a despărțit de iubită
Vedete cu lenjeria intimă la vedere! Topul celor mai transparenți chiloței
Vedete cu lenjeria intimă la vedere! Topul celor mai transparenți chiloței
Nintendo a dezvăluit un ceaș deșteptător: Cum arată și cât costă Nintendo Sound Clock Alarmo
Nintendo a dezvăluit un ceaș deșteptător: Cum arată și cât costă Nintendo Sound Clock Alarmo
Jaqueline Cristian trece de Viktorija Golubic şi e în turul doi la turneul de tenis de la Guangzhou
Jaqueline Cristian trece de Viktorija Golubic şi e în turul doi la turneul de tenis de la Guangzhou
2024: Ești obligat să semnalizezi când virezi pe un drum cu prioritate?
2024: Ești obligat să semnalizezi când virezi pe un drum cu prioritate?
Naomi Hedman are un nou iubit român. Londoneza este într-o relație cu Andrew Barabancea, fiul Ozanei. Cum s-au afișat cei doi
Naomi Hedman are un nou iubit român. Londoneza este într-o relație cu Andrew Barabancea, fiul Ozanei. Cum s-au afișat cei…
×