Sfârșit tragic pentru Marco Simoncelli, cel considerat a fi fost noul copil-minune al motomondialului de viteză. „SuperSic” (24 de ani) și-a pierdut viața în cursa de la Sepang, într-un accident terifiant, în care au mai fost implicați Colin Edwards (Tech 3) și Valentino Rossi (Ducati). „Adio, Marco! Erai un copil care încerca să fie cel mai bun”, au fost primele cuvinte ale lui Giacomo Agostini, legenda sporturilor cu motor din Italia, la auzul veștii.
Turul doi, virajul 11, circuitul Sepang, Malaysia. Marco Simoncelli câștigase bătălia provizorie pentru locul 5 cu spaniolul Alvaro Bautista. Cei doi s-au depășit unul pe celălalt de mai multe ori în primul tur de pistă, amândoi dorind să atace podiumul. Italianul de la Honda Gresini intră prea larg în viraj, îi vede cu coada ochiului drept pe Bautista și pe Hayden depășindu-l. Se apleacă puternic spre dreapta, deși știe că va fi la limita aderenței. Nu poate ceda această luptă! Roata față a motocicletei pierde contactul cu asfaltul, „pierde fața”, așa cum se spune între motocicliști. În mintea lui Marco, scenariul nu este unul complicat. Trebuie să dea drumul motocicletei să iasă în decor. Totuși, ceva nu merge așa cum trebuie. Piciorul drept îi rămâne blocat între scăriță (suportul pe care se ține piciorul în timpul cursei) și asfalt, nu se poate elibera! Ține în continuare mâinile pe ghidon și încearcă să o redreseze. Mai reușise asta Colin Edwards în urmă cu câțiva ani, sigur poate și el.
Rossi și Edwards nu puteau evita
O fracțiune de secundă cât o viață. „SuperSic”, așa cum era poreclit italianul, își dă seama că „racheta” de 800 de centimetri cubi nu mai poate fi controlată. Mai mult, roata din față prinde un pic de aderență și îl trage înspre trasa ideală. Exact acolo unde nu trebuie să ajungi în situații de acest gen. Din spate, Colin Edwards și Valentino Rossi vin lansați. Virajul 11 de pe circuitul malaysian permite abordarea cu viteze de până la 150 km/h. Atât aveau și cei doi. Primul impact este cu americanul de la Yamaha Tech 3. Edwards îl izbește puternic în spate. Rossi vine și el, pe interior, și îl atinge cu roata din față în zona gâtului. „SuperSic” rămâne nemișcat pe asfaltul rece, fără casca de protecție, care se rostogolește pe iarbă, lângă Edwards.
Locul liber din boxa Honda Gresini
Oficialii de traseu și-au dat seama de gravitatea incidentului. Steaguri roșii, toată lumea la boxe. În tot acest timp, regizorul de transmisie arată imagini din garaj. Nimic de la locul accidentului. Suspect, având în vedere că în acest sezon din MotoGP am avut parte de zeci de reluări cu cele mai spectaculoase căzături. Primul anunț. Marco Simoncelli este transportat la spital. Sec.
Trec 15 minute, timp în care agențiile de presă oferă informații groaznice. Simoncelli este dus de urgență la spital, este în stop cardio-respirator. Iubita lui plânge în hohote lângă motocicleta de rezervă a lui Marco, în garaj. Paolo Simoncelli, tatăl lui, își smulge părul din cap și lovește cu putere pereții din jur. Vestea tristă apare inevitabil. „SuperSic” a murit! El, nebunul motomondialului de viteză, prietenul lui Rossi, favoritul lui Fausto Gresini nu mai este. S-a luptat, dar rănile au fost prea severe. În urma lui rămân o motocicletă de 1.000 cmc pregătită pentru anul viitor, un contract pe care abia își pusese semnătura și o boxă Honda Gresini care nu va mai fi niciodată la fel fără pletele lui blonde. Adio, Marco!
Era un pilot foarte rapid, mereu forța limitele. Concuram împreună de când eram copii. Vestea m-a dat peste cap Andrea Dovizioso, pilot Repsol Honda
În momentul în care casca sare din cap, e semn rău. Sunt trist. Aceste momente ne readuc aminte cât de prețioasă e viața Casey Stoner, campion mondial MotoGP 2011
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER