Sébastien Loeb și Daniel Elena, deținătorii unor recorduri impresionante în Campionatul Mondial de Raliuri, se află în fața unei noi provocări. Echipajul Citroën Total va lua startul în Marea Britanie cu obiectivul de a câștiga cel de-al 8-lea titlu mondial, o performanță unică în istoria raliurilor. Sébastien Ogier și Julien Ingrassia, în cel de-al doilea DS3 WRC, și-au propus să termine și ei sezonul cu un rezultat cât mai bun.
Campionatul Mondial de Raliuri FIA, care a început pe specialele acoperite de zăpadă din Suedia, se va termina în pădurile din Țara Galilor. Frig, ploaie și noroi sunt caracteristicile principale ale Raliului Marii Britanii și, în plus, traseul din acest an a suferit schimbări mari în comparație cu edițiile anterioare. Startul se va da joi din Llandudno, în nordul țării, iar probele sunt poziționate în jurul orașului Builth Wells. Echipajele nu se vor mai întoarce in Cardiff decât pentru parcul închis și pentru podium.
În Raliul Spaniei, echipa Citroën Total și-a trecut în cont cel de-al șaptelea titlu mondial la constructori și acum îi va oferi tot suportul echipajului Sébastien Loeb și Daniel Elena. De șapte ori câștigători ai coroanei mondiale, Loeb și Elena au câștigat cinci raliuri în acest sezon (Mexic, Sardinia, Argentina, Finlanda și Spania) și se luptă acum pentru cel de-al 8-lea titlu. „Scenariul este la fel ca cel din 2009. Și atunci lupta a fost foarte strânsă, iar cel care termină în fata celuluilalt era campion mondial”, își aduce aminte Sébastien Loeb. „Desigur, este mult mai puțin stresant când poți câștiga titlul înaintea ultimei etape. În cazul unor probleme mai ai o șansă. De data aceasta este acum sau niciodată!”
Înaintea ultimei etape, Loeb are un avans de opt puncte în fața lui Hirvonen în clasamentul general al piloților. „Cu șapte puncte diferență între victorie și locul secund și încă trei puncte pentru cel mai bun timp în Power Stage, este clar că nu sunt într-o situație foarte confortabilă”, a continuat francezul. „Obiectivul meu nu este să câștig cu orice preț. Voi merge în funcție de Mikko. Nu contează dacă Ogier, Solberg sau Latvala sunt primii, cu condiția ca eu să fiu în fața rivalului meu.”
La fel ca și Sébastien Loeb, Sébastien Ogier a câștigat cinci raliuri în acest sezon (Portugalia, Iordania, Grecia, Germania și Franta). Pilotul celui de-al doilea DS3 WRC nu se mai află în luptă pentru titlu, după abandonul din Spania, dar are asigurată prezența pe podiumul finalului de sezon. „Sunt bucuros că voi lua startul aici, chiar dacă nu am amintiri foarte plăcute. Ținând cont că titlul constructorilor este deja asigurat, pot merge fără nicio presiune. Să termin pe podium ar fi un rezultat bun pentru mine. În ceea ce privește lupta pentru titlul piloților, Seb are totul în mâinile sale. El trebuie doar să termine în fața lui Mikko, dar, desigur, dacă circumstanțele o cer, voi face tot ce pot ca să-l ajut”, a spus Ogier.
„În Raliul Spaniei ne-am atins primul obiectiv, Citroën câștigând al șaptelea titlu mondial la constructori. Suntem foarte mândri de acest lucru. Suntem acum în fața unei noi provocări, în Marea Britanie, și nu va fi ușor deloc. Mikko Hirvonen este foarte rapid pe acest tip de suprafață și vom aborda totul cu calm, determinare și prudență. Loeb și Elena sunt foarte puternici, atunci când supuși unor situații atât de tensionate”, a spus și Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing.
În afara celor două modele Citroën DS3 WRC înscrise în competiție de echipă Citroën Total, la startul Raliului Franței vor mai fi încă trei astfel de modele care vor fi pilotate de Petter Solberg, Kimi Räikkönen și Peter van Merksteijn Jr.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER