Noul Ford Focus a devenit prima mașină care a primit vreodată patru premii de siguranță Euro NCAP Advanced, după ce tehnologiile sale Driver Alert și Forward Alert au fost premiate în această săptămână.
Premiile vin la o lună după ce noul Ford Ranger a stabilit o premieră, fiind singurul pick-up care a primit un rating maxim de 5 stele pentru siguranță din partea Euro NCAP. Ranger a mai primit cel mai mare scor înregistrat vreodată de Euro NCAP pentru protejarea pietonilor. „Ca membri ai echipei Ford Motor Company, ne dedicăm eforturile în vederea asigurării unor niveluri remarcabile de siguranță pentru pasageri și suntem foarte plăcut impresionați că am primit încă două premii Euro NCAP Advanced pentru noul Ford Focus,” a precizat Stephen Odell, președinte și CEO al Ford Europa.
Premiile Euro NCAP Advanced au fost introduse în 2010 pentru a recompensa producătorii de mașini care asigură noi tehnologii de siguranță. Ford este unul dintre singurii doi producători care au obținut patru dintre aceste premii și unicul producător care a realizat acest lucru cu un singur produs. Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP a precizat: „În cadrul misiunii Euro NCAP de a promova inovații importante în domeniul siguranței, recompensăm Ford pentru sistemele sale Driver Alert și Forward Alert cu care a fost echipat modelul Focus, făcând ca această mașină să fie prima care oferă patru tehnologii premiate. Faptul că un model de serie de segment C ca Focus este recompensat pentru diverse tehnologii demonstrează clar direcția spre care se îndreaptă Ford și industria de automobile în Europa. Încrederea că funcțiile de asistare a conducătorului auto salvează vieți și reduc vătămările corporale sporește din ce în ce mai mult, premiile subliniind avantajele pentru consumatori.” Explicarea tehnologiilor
Se estimează că 1.300 de persoane mor în fiecare an pe drumurile din Europa în urma oboselii la volan. Sistemul Driver Alert pentru care Ford a fost premiat este conceput să detecteze comportamentul șoferului obosit, folosind o tehnologie video avansată și senzori la bord pentru evaluarea nivelelor de vigilență.
Sistemul monitorizează poziția relevantă a vehiculului pentru indicatoarele de pe sensul de circulație utilizând o cameră video forward facing, montată pe parbriz. De asemenea, comunică cu senzorul de deviere aflat la bordul mașinii pentru a detecta mișcările neregulate.
Utilizând aceste informații, sistemul calculează permanent cât de vigilent este șoferul și prezintă rezultatul prin afișare pe ecranul de bord. Dacă detectează că șoferul este obosit și are nevoie de odihnă îl va alerta, mai întâi printr-o avertizare ușoară și apoi printr-o avertizare mai puternică. Dotarea Driver Alert este disponibilă la noile Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Mondeo, S-MAX și Galaxy.
„Oboseala la volan poate afecta pe oricine,” a spus inginerul Ford Margareta Nieh. „Când un șofer devine somnoros are tendința să se abată de la direcție pentru că își pierde concentrarea și poate face manevre bruște. Sistemul nostru Driver Alert este conceput pentru a detecta aceste mișcări neregulate și a avertiza șoferul în timp util.”
Sistemul Ford Forward Alert de avertizare împotriva accidentelor utilizează tehnologia radarului pentru a scana drumul din față și identifica traficul care încetinește. Dacă detectează o frânare, un vehicul care se deplasează încet sau care s-a oprit de curând în față și stabilește probabilitatea producerii unei coliziuni, sistemul alertează șoferul printr-un semnal sonor și prin aprinderea unui simbol de avertizare pe ecranul de bord. Dacă șoferul nu poate frâna imediat, sistemul declanșează o altă funcție, frâna asistată.
„Frâna asistată pregătește sistemul de frânare pentru frânare rapidă prin încărcarea în prealabil a servofrânei,” a spus inginerul Ford Pradeep Nold . „Când se întâmplă acest lucru, frânele sunt acționate imediat, iar șoferul va observa o mișcare ușor sacadată. Imediat ce șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație, sistemul va acționa frânele, încetinind automobilul. Când șoferul atinge apoi pedala de frână, sistemul acționează forța de frânare integrală.”
Forward Alert poate fi pornit sau oprit prin intermediul meniului de bord, iar șoferii pot alege între trei setări de sensibilitate diferite. Caracteristica de frânare asistată este întotdeauna activă.
„Analiza datelor privind accidentele pe drumurile europene arată că aproximativ 15 % din totalul accidentelor de circulație care provoacă vătămări corporale sunt provocate de coliziunile din spate,” a adăugat Nold. „Forward Alert este conceput în primul rând pentru a avertiza șoferul și apoi pentru a reduce gravitatea unui impact.”
Forward Alert este disponibil în prezent la noile Focus, Mondeo, S-MAX și Galaxy.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER