„Lupii București” întâlnesc azi, ora 14:00, pe Stadionul „Arcul de Triumf” în Amlin Challenge Cup, a doua competiție rugbistică intercluburi din Europa, pe Stade Français.
Într-o zi în care banii primiți de federațiile sportive monopolizează atenția, adversarii românilor de azi, se pot lăuda cu un buget care bagă practic în buzunar tot sportul autohton, 19 milioane de euro. Liderul Grupei 1 în Amlin Challenge Cup, Stade Français este o veritabilă mașină de făcut bani. 13 parteneri privați, bani veniți din drepturile de televizare, din vânzarea biletelor și a abonamentelor sunt principalele surse de finanțare ale clubului. Totul, susținut de un sistem senzațional de marketing care scoate pe piață de la tricouri de joc, cămăși, cărți pentru copii sau produse de papetărie, 25% din bugetul clubului fiind obținut doar din vânzarea acestor produse.
Doar pe 4 în Topul din Franța Inițiatorii celebrului calendar „Dieux Du Stade”, „stadiștii” sunt cei care au adus rozul în rugbyul profesionist făcând din această culoare brand-ul clubului. Situația financiară bună a clubului se reflectă și în lotul echipei, în care se regăsesc o mulțime de jucători internaționali. Numai în echipa care joacă azi la București se află un englez (Palmer), trei australieni (Turinui, Fainifo, Warwick ), un sud-african (Mostert) și doi neo-zeelandezi printre care și fostul mare All Blacks, Byron Kelleher.
Ceea ce pare însă un buget imens pentru sportul românesc nu are aceeași dimensiune și în Hexagon, unde Stade Français se află pe locul 4 în topul echipelor din rugby, primul loc fiind deținut de Toulouse cu 29 de milioane de euro.
65 de mii de tricouri de joc a vândut Stade Français în sezonul trecut
4 milioane de euro adună Stade Francais numai din produsele de marketing
15,1 milioane de euro este bugetul sportului pe 2012
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER