„Marele Circ” revine în prim-plan după două săptămâni de absență, cu Marele Premiu al Spaniei, programat în acest weekend, la Barcelona. În primele două sesiuni de antrenament s-a impus Alonso (Ferrari), respectiv Button (McLaren).
Pe locul patru în ierarhia constructorilor, Ferrari caută inovații pentru a recâștiga pole positionul Formulei 1. Oficialii Scuderiei au surprins în aceste zile anunțând că pe viitor vor folosi „efectul Coandă” la evacuarea gazelor. Această acțiune constă în a crea o zonă de depresiune în plin aer, de-a lungul unui perete, care permite fluidelor să se proiecteze și să ia direcția peretului unde s-a generat depresiunea. Până să se ridice avionul de la sol, flăcările care ieșeau din ajutaj (tub care reglează debitul de scurgere al fluidelor) erau orientate către fuselajul aparatului și nu în exterior așa cum se aștepta inginerul lui Coandă. Constructorii au explicat că pentru o eficiență mai bună a evacuării, gazele trebuie îndreptate spre planul de jos al aripii din spate, nu la sol. Intenția celor de la Ferrari este de a face mașina mult mai sigură și mai rapidă în special la viraje. Ideea lor ar putea da impresia piloților că vor conduce un amestec de Sauber, Red Bull și McLaren Mercedes.
Calificările de la Barcelona sunt programate azi la ora 15:00 (Digi Sport 1), iar mâine, de la aceeași oră, se va disputa cursa.
Adrian EUGEN [email protected]
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER