ADVERTORIAL | La ce TREBUIE sa fim atenți DACĂ montăm anvelope Second-Hand pe mașină?
În general, producătorii de cauciucuri ne recomandă schimbul anvelopelor de iarnă cu cele vară odată cu creșterea temperaturii peste 7-8 grade Celsius. Nu este ușor sa ne hotărârm asupra unui nou set de cauciucuri de vară.
Importanța anvelopelor pentru mașină
Trebuie ținut cont faptul că anvelopele unui autoturism reprezintă unul dintre elementele principale de siguranță. Am putea spune că importanța anvelopelor este aceeași cu cea a sistemului de frânare. Înlocuirea de anvelope de iarnă cu anvelope de vară se face, de obicei, în vulcanizări. Aici avem posibilitatea de a alege, în funcție de buget, tipul de anvelope pe care ni-l dorim: noi sau second-hand.
În general anvelopele second-hand au nume cunoscute pentru a eclipsa eventualele probleme vizibile sau mai puțin vizibile ale cauciucului. La ce anume ar trebui să fim atenți în cazul anvelopelor second-hand?
Adâncimea profilului și gradul de uzură
Banda de rulare este primul lucru verificat la o anvelopă. Acolo se vede și gradul de uzură. Dacă la o anvelopă S-H profilul benzii de rulare are în general între 2 și 4mm, o anvelopă nouă are un profil cu o adâncime de 6-10 mm, ea fiind utilizabilă până la 1.6 mm – 3mm.
Sub acest nivel de uzură al anvelopelor putem avea probleme dacă le montăm pe mașină, iar acestea ar putea fi: o distanță de frânare mai mare, aderența scazută, risc de acvaplanare, stabilitate redusă în viraje mai strânse, etc. Urmărește adâncimea profilului și verifică în mai multe locuri adâncimea lui!
Mulți șoferi neglijează echilibrarea roților și/sau geometria acestora. Acest lucru îl observăm pe anvelope atunci când uzura este inegală pe suprafața de contact. Și acesta este un lucru pe care trebuie să îl luăm în calcul atunci când cumpărăm cauciucuri second-hand. Dacă pe una din extremitățile zonei de rulare blocurile sunt mai tocite avem certitudinea că anvelopele nu au rulat drept pe asfalt. Deci ai grijă la uzura lor!
Gradul de îmbătrânire al anvelopelor
Anvelopele își pierd elasticitatea după 4-5 ani! Acest lucru se numește îmbătrînire. Ele ajung în acest stadiu datorită depozitării în condiții improprii între sezoane dar și exploatării neconforme a acestora la presiuni ridicate sau scăzute, anvelopele uzându-se astfel neuniform. Dacă sunt depozitate în aer liber și în lumina directă a soarelui sau într-un mediu excesiv de cald, acestea capătă niște crăpături fine și își pierd parțial proprietățile. Se recomandă verificarea cu atenție a anvelopelor pentru a aproxima gradul de îmbătrânire.
Vechimea anvelopelor
Anvelopele S-H mai vechi de 5 ani nu sunt recomandate a se cumpăra. După folosirea în acest interval de timp acele cauciucuri au „oferit” cam tot ce se putea. Un lucru tot la fel de important, în cazul în care dorești înlocuirea ulterior a unei singure anvelope, poți avea ghinionul de a nu se mai fabrica și este posibil să nu mai poată fi înlocuită. Nu neglijați deci DOT-ul cauciucurilor second-hand!
Probleme ale flancului anvelopei
După verificarea benzii de rulare a pneurilor trebuie să verificați și flancurile. Chiar și flancurile sunt importante. Ele pot suferi deformări, gâlme și tăieturi care pot apărea chiar și în urma unei banale parcări nereușite sau a unui impact major. Verificarea se face și în interiorul anvelopei pentru a ne asigura de integritatea acesteia.
Vechimea anvelopelor
Anvelopele S-H mai vechi de 5 ani nu sunt recomandate a se cumpăra. După folosirea în acest interval de timp acele cauciucuri au „oferit” cam tot ce se putea. Un lucru tot la fel de important, în cazul în care dorești înlocuirea ulterior a unei singure anvelope, poți avea ghinionul de a nu se mai fabrica și este posibil să nu mai poată fi înlocuită.
Nu neglijați deci DOT-ul cauciucurilor second-hand!
Probleme ale flancului anvelopei
După verificarea benzii de rulare a pneurilor trebuie să verificați și flancurile. Chiar și flancurile sunt importante. Ele pot suferi deformări, gâlme și tăieturi care pot apărea chiar și în urma unei banale parcări nereușite sau a unui impact major.
Verificarea se face și în interiorul anvelopei pentru a ne asigura de integritatea acesteia.
Sursa foto: Vadrexim