(P) Cum și-a început cariera celebrul jurnalist Fabrizio Romano
În fiecare perioadă de mercato, site-urile și ziarele de sport sunt pline de știri despre transferuri. Multe dintre aceste știri se dovedesc a fi false, fiind bazate pe zvonuri care nu se materializează.
Astfel, microbiștii nu mai cred nimic până când nu văd cu ochii lor fotografia jucătorului în tricoul noii echipe, pe site-ul oficial al echipei. În toată lumea există o mare problemă de credibilitate, mai puțin când informația este furnizată de Fabrizio Romano.
Jurnalistul italian a fost primul care a anunțat transferuri de marcă precum Zlatan Ibrahimovic la Real Madrid sau Bruno Fernandes la Manchester United. Recent, el a fost cel care a vorbit despre începerea negocierilor dintre Radu Drăgușin și Tottenham Hotspur. Ulterior, mutarea s-a concretizat pentru 30 de milioane de euro, cel mai scump transfer din istorie al unui fotbalist român. De asemenea, Romano a anunțat, la 6 dimineața, transferul lui Horațiu Moldovan de la Rapid la Atletico Madrid!
Are conexiuni solide în lumea fotbalului
În trecut, Romano a scris în premieră despre despărțirea unor staruri de echipele care le-au consacrat (cum ar fi plecarea lui Zinedine Zidane de la Real Madrid) sau despre numiri de antrenori, furnizând cu acuratețe toate detaliile contractelor.
Prin credibilitatea de care se bucură, Fabrizio Romano a devenit o vedetă la rândul său, având peste 20 de milioane de urmăritori pe rețelele sociale. Atunci când anunță un transfer, el încheie cu exclamația „Here we go!”, pe care a folosit-o prima dată când a anunțat transferul lui Paul Pogba la Manchester United.
Evident, nu doar pasionații de fotbal îl urmăresc cu mult interes, ci și cei care scriu ponturi pariuri fotbal, pentru a plasa în context fiecare informație. Nu degeaba i se spune și „Nostradamus”.
Italianul are conexiuni solide în lumea fotbaliștilor și a impresarilor, activându-și „antenele” în perioadele de mercato, atunci când apucă să doarmă numai cinci ore pe noapte. Chiar a postat o captură de ecran în care se vede că, într-o zi, a vorbit 17 din 24 de ore la telefon.
Și-a început cariera în timpul liceului
În prezent, Fabrizio Romano este jurnalist independent și încasează aproape 100.000 de euro pe lună din publicitate numai pentru postările pe care le face pe platforma X (fosta Twitter). Pasiunea pentru fotbal l-a făcut să urmeze facultatea de jurnalism la Milano, la Università Cattolica del Sacro Cuore.
A început să scrie pentru diverse pentru site-uri italiene mai puțin importante încă din timpul liceului în 2009, iar apoi a fost cooptat în colectivele unor publicații electronice de prestigiu, printre care Calciomercato, Sky Sports, CBS Sports sau The Guardian.
Prima sa știre despre un transfer a dat-o în 2011, când a primit informații din interior, de la un impresar italian, despre trecerea lui Mauro Icardi de la FC Barcelona la Sampdoria.
Romano consideră că succesul său este legat de abordarea diferită față de ziariștii din noul val. În timp ce aceștia urmăresc în primul rând să furnizeze cât mai rapid informația și o nu verifică mereu din mai multe surse, el pune accent pe acuratețe. Spune că este adeptul „jurnalismului lent”, principiul după care se ghidează fiind „credibilitate cu orice cost”.
„Am început totul cu Gianluca Di Marzio. M-a învățat multe. Mentalitatea lui nu este doar de a verifica informațiile cu clubul, ci și cu agenții și cu brokerii de transferuri. Cred că secretul este să ai o relație bună cu toată lumea. Avem foarte multe surse în prezent.
Să fiu acest gen de jurnalist nu este ușor. Oamenii cer știri și încearcă să le aibă confirmate. Eu vreau să-i respect pe alți jurnaliști, așa că spun doar ceea ce știu. Nu vreau să spun că alte știri sunt false. Piața de transferuri s-a schimbat în ultimii ani. În trecut, luarea contactului cu agenți sau cu diverse persoane se făcea la telefon. Dar acum poți comunica și pe rețelele de socializare”, a spus Fabrizio Romano, care a mărturisit că dă în medie, 50 de telefoane pe zi pentru a afla noi informații sau pentru a le verifica pe cele știute.