(P) Trei produse realizate de marile case de modă care nu au legătură cu industria vestimentară
Majoritatea oamenilor pot doar să viseze la mărcile de lux, mai ales că ele semnifică opulență și stil.
Unii oameni pun preț pe calitate și aleg brandurile în funcție de locul pe care îl au în industrie în ceea ce privește produsele pe care le fabrică.
De pildă, să investești într-o pereche de ochelari Ray-Ban este o decizie înțeleaptă, întrucât brandul se numără printre cei mai buni „jucătorii“ pe piața accesoriilor vestimentare. Însă, există și situații în care mari branduri încearcă să își depășească limitele și să se implice în proiecte diferite față de cele care le-au adus celebritatea.
Când te gândești la designerii high-end, sigur îți vin în minte marile case de modă, precum Gucci, Prada și Louis Vuitton, care sunt cel mai bine cunoscute pentru show-urile lor de modă și hainele somptuoase. Practic, ele decid soarta industriei fashionului.
Le-ai văzut hainele de lux pe toate rețelele de social media, celebritățile le poartă la ocazii elegante, cum ar fi evenimentele Red Carpet, Met Gala și show-uri de decernare a diverselor premii, iar influencerii își etalează constant colaborările cu mărcile de articole vestimentare exclusive.
Ai fi uimit să afli că majoritatea acestor branduri au o istorie lungă de parteneriate cel puțin inedite și de comercializare a produselor în ediție limitată care nu au nimic de-a face cu moda. Ți-ai dori să afli mai multe despre articolele bizare lansate de companiile de modă de-a lungul anilor? Iată topul produselor care nu au nicio legătură cu industria vestimentară:
Colaborări între producătorii de automobile și casele de modă
Când te gândești la numeroasele accesorii pe care le oferă casele de modă, cum ar fi ochelari de soare, curele sau chiar pantofi, probabil că nu te gândești că Gucci sau Versace ar putea fi afiliate la o linie completă de vehicule creată de marii producători de automobile.
Dacă încă nu îți vine să crezi că bine-cunoscutul brand Gucci ar crea un automobil, atunci vei fi surprins să afli că s-a și întâmplat. Fiat și Gucci au colaborat pentru a dezvolta Fiat 500C by Gucci în 2011. Era echipat standard și nu era cu mult mai diferit de Fiat-ul obișnuit, dar punctul său principal de vânzare a fost că era vizat consumatorului ce își dorea să fie trendy.
Dezavantajele acestei mașini erau că era mică (pasagerii din spate nu aveau îndeajuns loc pentru a sta confortabil pe banchetă), nu era concepută pentru călătorii lungi pe autostradă și era scumpă: în jur de 20.000 de Euro pentru o mașină de oraș.
Alte parteneriate time-limited dintre companii de automobile și case de modă includ Lamborghini și Versace Murciélago LP640 în 2006, Bugatti Chiron Hermès și Peugeot 205 Lacoste din 1984.
Telefonul mobil LG Prada
Anul 2007 este considerat poate cel mai semnificativ an al progresului tehnologic datorită apariției primului telefon smart Apple: iPhone. A fost un moment istoric, deoarece a fost un telefon tactil care îmbina funcționalitatea unui iPod și a unui telefon mobil și includea acces la Internet.
Însă, iPhone nu a fost primul telefon în lupta pentru dominația pe piața smartphone-urilor. LG anunțase primul telefon cu ecran tactil în decembrie 2006, cu o lună înainte de conferința de presă a lui Steve Jobs, împreună cu nimeni alta decât casa de modă Prada.
Da, ai citit corect. LG și Prada au colaborat pentru a dezvolta primul telefon tactil, care a primit premiul International Forum Design-Product Design Award în 2007. Întregul proces de design s-a bazat pe ideea că un astfel de telefon ar trebui să fie de înaltă calitate și să arate elegant, promovând în același timp minimalismul și estetica monocromatică a casei de modă Prada.
Deși nu a avut la fel de mult succes ca iPhone-ul (telefonul Prada a costat în jur de 800 de dolari, față de 400 cât costa primul iPhone), telefonul LG Prada a fost un moment cheie în istoria fashionului, care a început o listă lungă de colaborări funky între casele de modă și alte industrii.
Bucătăriile inspirate de Dolce & Gabbana
Cu toții ne dorim case stilate, cu design interior de vis, iar Dolce & Gabbana și-a dat toată silința să ofere seturi de bucătărie de lux. D&G și SMEG au colaborat în 2016 pentru a dezvolta o gamă de 100 de frigidere pictate manual, fiecare constând aproximativ 34.000 de dolari. Potrivit brandului de modă, întreaga colecție a fost creată pentru a oferi acea atmosferă autentică din sudul Italiei, în care frumusețea și măiestria sunt combinate. Mobilierul a fost frumos și scump, dar răspunsul publicului a fost copleșitor, iar D&G a dezvoltat o gamă de echipamente de bucătărie în 2017-2018.
Casele de modă vor continua să ne uimească cu parteneriatele lor inventive, așa că fii pregătit să fii uimit de viitorul brandurilor de modă haute couture care se implică din ce în ce mai des și în alte industrii.
Sursă foto: Unsplash