Telefonul mobil, cel mai folosit dispozitiv electronic. Ce înseamnă asta pentru instituțiile publice

Telefonul mobil, cel mai folosit dispozitiv electronic. Ce inseamna asta pentru institutiile publice

În zilele noastre, dispozitivele mobile au devenit ca niște mici computere de uz general, ce rulează mai multe aplicații simultan, de la aplicații bancare, health, calendar, până la aplicații de social media. Smartphone-urile au pătruns în viața noastră profesională și privată. Adevărul este că cu greu ne mai putem imagina viața fără un telefon mobil. Avem acces la internet și la informație la doar câteva atingeri de degete. Și așa cum au influențat viața personală a fiecăruia dintre noi, telefoanele și aplicațiile mobile au un impact profund asupra modului în care țările din UE lucrează, inclusiv instituțiile publice.

În ultimii ani s-a pus accentul pe dezvoltarea aplicațiilor pe telefoanele mobile ce înlocuiesc mersul la ghișee și care oferă rapiditate și eficiență în rezolvarea problemelor de interes public. Există aplicații pentru mobil prin intermediul cărora cetățeanul poate comunica formal cu o instituție publică. Ele oferă posibilitatea de a-ți plăti taxele și impozitele, pot accesa registratura și pot oferi rapoarte statistice, toate printr-o simplă logare cu username și parolă. Găsești mai multe răspunsuri aici.

Guvernul are nevoie să implementeze strategii digitale care să revoluționeze modul în care sunt furnizate serviciile publice, iar sectorul public a atins în România un punct de cotitură. Instituțiile publice sunt îndemnate și li se solicită de către cetățeni să adopte noi tehnologii mobile, cum sunt aceste aplicații de smartphone.

Și de ce există această cerință tot mai mare? De fapt, tehnologia mobilă are potențialul de a face serviciile mai flexibile, iar oamenii devin mult mai informați, oriunde și oricând pe dispozitivul lor. Instituțiile publice trebuie să urmeze modelul celor private, care au intrat în spațiul digital într-o proporție mult mai mare. Practic, prin intermediul tehnologiei mobile se pot prelua plăți, cetățenii pot vedea în mod transparent unde se duc banii și, de asemenea, pot face solicitări către instituțiile publice, iar acestea din urmă pot servi mai mulți cetățeni concomitent.

Și înainte de a începe implementarea, administrațiile publice trebuie să se raporteze la nevoile cetățenilor care folosesc cel mai mult telefoanele mobile. De asemenea, ele trebuie să ajute personalul administrativ de a se adapta la abordarea digitală, să știe cum să răspundă cererilor transmise prin intermediul aplicațiilor și să-i instruiască în dobândirea unor competențe digitale minime.

Pe de altă parte, instituțiile publice trebuie să aibă în vedere că atunci când au de-a face cu informații sensibile legate de utilizatori, tehnologia mobilă trebuie securizată foarte bine. Există securitatea dispozitivului în sine, a datelor conținute de acesta, a metodei de conectare și autentificare. Prin urmare, este esențial ca organizațiile să creeze sisteme sănătoase de securitate, protecție și firewall.

Conform theguardian.com, dezvoltarea de aplicații pentru instituțiile publice, pentru ca acestea să fie folosite de către oameni, este mult mai scumpă atunci când ele sunt destinate mai multor sisteme de operare (iOS, Android). Prin urmare, instituțiile publice, înainte de a porni la drum, trebuie să-și calculeze bugetul si să fie atente la avantajele pe care le aduce accesarea serviciilor publice din telefonul mobil, în opoziție cu eficientizarea activității și obținerea productivității.

Sursa foto: pexels.com

 

Publicat: 28 02. 2022, 11:00
Actualizat: 01 03. 2022, 19:01