Achim, atleta de la magazin. Craioveanca a câștigat cea mai populară cursă de 10 kilometri din Franța la categoria speranțe
Atleta Luminița Achim (21 de ani), legimitată la CSU Craiova, a câștigat, recent, Prom Classic Nice, cea mai populară cursă de 10 kilometri din Franța, la categoria speranțe, cu un timp de 35:52, obținând simultan locul 8 în clasamentul general feminin. „Traseul nu a fost greu, am alergat pe malul Mării Mediterane. Știam că e o competiție tare, cu cei mai renumiți alergători din Franța, și tocmai de aceea îmi propusesem să alerg un timp bun pentru perioada asta. Și am reușit! Pentru mine, cel mai semnificativ concurs din carieră a fost participarea la Campionatul Mondial de semi-maraton la categoria seniori, unde am reușit cel mai bun timp alergat pe distanța de 21,097 km. Sportul românesc parcurge o perioadă nu foarte bună. Sunt foarte puține baze sportive, foarte puține investiții în sport și din ce în ce mai puțini copii care se îndreaptă spre sport. După părerea mea, încurajarea tinerilor pentru a practica sport vine din partea societății, care trebuie să pună mai mult accent pe acesta”, a declarat Luminița Achim, sportivă angajată la Decathlon Craiova.
Este Ambasadoare Kalenji
Luminița a început să practice atletism în urmă cu 7 ani, când a ales să urmeze un liceu cu program sportiv. În mai puțin de 2 ani a obținut primul titlu de campioană națională de juniori în proba de 5.000 m. În anii următori sportiva a avut o evoluție foarte bună, cu participări la Campionatele Europene și Mondiale, atât de cross, cât și pistă și semi-maraton. Cea mai bună clasare a ei într-un concurs internațional a fost locul 12 la Campionatul Mondial de Cross Juniori, precum și locul 4 cu echipa României la Campionatul European de Cros. Ascensiunea sportivă i-a adus și propunerea cunoscutului brand de încălțăminte sportivă Kalenji, care face parte din portofoliul Decathlon, de a-i fi Ambasador. „Am decis să aplic pentru un job în Decathlon, am fost recrutată și apoi a început misiunea mea de a face sportul accesibil tuturor. Îmbinarea activității profesionale cu cea sportive este o plăcere pentru mine și reușesc să le fac pe amândouă. În continuare îmi doresc să îmi continui proiectul cu Decathlon, de a face sportul accesibil tuturor, de a face marca Kalenji cât mai cunoscută în rândul pasionaților de alergare. Iar în ceea ce privește sportul, vreau să reusesc în continuare să îmi depășesc limitele și să îmi ating obiectivele. Eu sunt Ambasador Kalenji, trebuie să testez toate produsele și echipamentele puse la dispoziție, dar nu trebuie să fii profesionist să folosești acest brand”, mai spune Luminița Achim.