Sportul românesc se află într-un „moment de cotitură”, marcat de infrastructură sportivă veche sau despre care nu există date actualizate, tensiuni între oaÂmenii din sectorul de profil sau lipsa educației sportive a tinerilor. Soluțiile pot veni de la autorități și din mediul privat, care trebuie să investească în infrastructură și să recunoască sportul ca domeniu prioritar de care sunt strâns legate sănăÂtatea populației și economia unei țări au spus participanții la conferința „Soluții pentru o Românie sănătoasă și sportivă. Un teren de sport la fiecare supermarket”, organizată, marți, de Institutul Aspen România, cu sprijinul Ziarului Financiar, Institutului Sportiv Român și al Camerei de Comerț și Industrie a României.
Gabriela Szabo, director al Clubului Sportiv Municipal București, și-a exprimat îngrijorarea și a transmis un mesaj puternic. „Sportul unește oameni. Aș vrea să existe mult mai multă unitate și prietenie între noi pentru că această tensiune care într-adevăr există în toate domeniile de activitate nu a făcut altceva decât să ne dezbine. Prin numărul de practicanți ai sportului de masă se vede și starea de sănătate a unei națiuni, iar prin medaliile câștigate la nivel internațional se vede puterea economică a unei țări„, a spus Gabriela Szabo, director al Clubului Sportiv Municipal București.
„Trebuie să reinventăm ora de sport. 80% din tot ce înseamnă sport școlar este la Ministerul Educației. Oamenii de sport în loc să gândească strategic ceea ce trebuie să facă, sunt dezbinați. Sper să avem inteligența să ne reinventăm și noi. Sportul de masă trebuie să fie o obligativitate pentru noi, sportul de performanță trebuie să fie opțiune, dar această opțiune costă și nu este simplă„, a declarat campioana olimpică de la Sydney 2000, din proba de 5000 m.
„Doar unu din zece tineri din România între 14 și 24 de ani joacă fotbal în fiecare săptămână și doar unu din 30 joacă baschet în fiecare săptămână. România este la capăt de drum în sport. Propunem ca la fiecare deschidere a unui hipermarket, retailerul să construiască un teren de sport, așa cum este obligat să asigure o anumită suprafață de spații verzi. Este în avantajul tuturor, pentru sănătatea angajaților, a copiilor, a clienților„, a spus Sorin Pâslaru, redactor-șef al Ziarului Financiar, inițiaÂtorul manifestului „Un teren de sport la fiecare supermarket”.
Citiți continuarea articolului în –> ZIARUL FINANCIAR.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER