Un S Klasse „tăvălit” de Clio între două semafoare, un Șeptar care gâfâie în spatele unei Fabia și un A8 care „se trage” de la egal la egal cu o Corsa. Incredibil, dar adevărat! Mașini ultraluxoase care ating suta de mii de euro puse la pământ de „cotețe” hipermotorizate.
1. Alfa Romeo MI.TO Mașina numărul 1 în topul „Gay Car Of The Year 2009” este cu siguranță activă. Același motor al grupului FIAT, de 1,4 litri turbo, scoate 170 de cai. În numai 7,5 secunde atinge 100 km/h și prinde 220 km/h. Costă 22.000 de euro cu toate taxele.
2. Citroen DS3 O torpilă de circuit care dă totul pe stradă. 205 CP dintr-un motor de 1,6 litri turbo. Îi ia numai 6,5 secunde să ajungă la 100 km/h și face 1 km cu start de pe loc în 26,5 secunde. Toate astea pentru 30.000 de euro (TVA inclus). Stoc foarte limitat! Doar 1.000 de unități pentru toată Europa.
3. Seat Ibiza FR Un motor mic, dar cu sânge de taur spaniol în instalație: 150 de cai din 1,4 litri (turbo, desigur). Îți trebuie 7,7 secunde ca să prinzi 100 km/h și curaj să zbârnâi pe viraje cu viteza maximă de 211 km/h. 19.800 de euro (TVA inclus). Versiunea FR cu motor diesel scoate 143 de cai din doi litri și e un pic mai lentă (0-100 km/h în 8,2 sec.).
4. Skoda Fabia RS și VW Polo GTI Spuneam despre cehoaica din titlu că lasă în urmă un BMW Seria 7. Fabia RS atinge suta în 7,3 secunde, la fel și un 730 diesel versiunea lungă. Fabia este însă mai zveltă și se ține tare până la 224 de km/h. Motorul de 1,4 litri este același de pe Polo GTI, de 1.400 cmc. și 180 CP!!! Ca toate fetele din Est, se vinde ieftin, pe 19.000 de euro cu totul. Un Polo GTI începe și el de la prețuri oneste, de 17.500 de euro, și face suta mai repede – în 6,9 sec.
5. Opel Corsa OPC Opel Performance Center (de unde și acronimul) a scos o Corsa care mănâncă pământ și-nghite asfalt. Tot un motor de 1,6 litri și 195 de cai turbo. Doar 7,2 secunde face până la sută (cu numai o secundă mai slab decât o șalupă A8 diesel de trei litri). Viteza maximă este 225 de km/h. Pleacă de la 21.700 de euro cu taxe.
6. Renault Clio Sport Plină pe dedesubt de tehnologie din Formula 1, de la grupul Williams-Renault. Cifrele confirmă: motor atmosferic de 2.000 cmc, 205 CP și suta-n sub 7 secunde. Thierry Henry se plimbă prin Barcelona cu una primită pe un contract de imagine semnat la Arsenal. Noi, ceilalți, trebuie să plătim 19.500 de euro pentru una.
7. Mini John Cooper Works Vine în trei variante ultraracing: trei uși, Clubman și cabrio. Motorul turbo de 1,6 litri dezvoltă 211 CP. Enorm pentru o mașinuță de numai 1.200 de kg! Ajunge la sută la fel de repede ca un DS3 Racing și accelerează până la 238 km/h. Toată distracția costă 31.500 de euro.
8. Mitsubishi Colt Ralliart Blazonul din WRC și Dakar obligă la cifre turbate până și pentru micuțul monstru. La o capacitate cilindrică de numai 1.500 cmc, motorașul turbo are 150 de cai. 210 km/h viteza maximă și 0-100 km/h în 7,4 secunde. Preț acceptabil: de la 17.300 de euro (TVA inclus).
9. Peugeot 207 RC O turbină de înaltă presiune propulsează mașina la 100 km/h în 7 secunde și la 220 km/h viteză de top. Motorul de 1,6 litri este același de pe Mini Cooper S – 175 de cai putere. 20.000 de euro este prețul unui Peugeot pe care oricine și l-ar lua fără prea multe discuții.
10. Abarth 695 Tributo Ferrari Divizia racing Fiat a stat mereu sub semnul scorpionului roșu. O mașinuță cât portbagajul unei limuzine face suta în 7 secunde și atinge 225 km/h. Motorul are doar 1,4 litri și, supraalimentat, produce 180 CP. Numele vine de la singura colaborare Abarth-Ferrari din istorie (1953 Ferrari 166/250 MM Abarth). A ajuns în România la jumătatea lunii septembrie la un preț între 40.000 și 45.000 de euro cu tot cu TVA.
Articol publicat de Alexandru BANU
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER