124 de km de probe speciale** într-un raliu cu parfum de istorie la Cluj
A patra etapă a Campionatului Național de Raliuri „Dunlop”, Transilvania Rally, se va desfășura la Cluj, săptămâna aceasta, în perioada 21-23 iunie. Organizatorii își propun să creeze un eveniment de excepție, în măsură să readucă publicul pe probele speciale Transilvania Rally 2012 raportându-se la perioadele romantice ale acestui sport în Romania: cea de la începutul anilor ’90, dar și cea a anilor ’70 -’80.
„Transilvania Rally este un proiect ambițios, dar sunt încrezător că vom reuși. Îmbinăm aerul evenimentelor automobilistice de cum 20 de ani, când lumea gusta la maxim acest sport, cu tehnica și ambițiile sportivilor din 2012. La organizare avem o echipă cu adevărat experimentată, toți cei implicați acum în organizare au mai fost implicați în multe evenimente automobilistice de succes precum Timken Rally, un raliu ce a adunat mii de oameni pe marginea probelor speciale în 1999. Un altul, Transilvania Rally Show a fost un eveniment ce a strâns deopotrivă public numeros, și nume sonore ale automobilismului mondial, timp de doi ani la Cluj„, spune directorul organizatoric, Horatiu Călugăr.
Și Bogdan Marișca, cel mai de succes pilot clujean de dupa 1989, este implicat în organizarea evenimentului . „Este o provocare pentru noi, venim dupa o pauză lungă și ne dorim să aducem o altă abordare în desfășurarea competiției. Vom încerca să readucem spectatori pe probele speciale, în acest sens am ales configurația traseului, prima zi fiind subordonată exclusiv acestui deziderat. Ne ne dorim ca Timken Rally 1999 sa fie o bază de plecare și de la acea audiență de mii de spectatori dorim să pornim. Dar nici partea sportivă nu a fost uitată, avem probele clasice, de asfalt de la Cluj și anul acesta am venit cu încă o proba, complet nouă și foarte interesantă„, a spus Marișca.
Raliul va debuta joi, 21 iunie, la ora 20,00, cu prezentarea festivă a echipajelor și a automobilelor de concurs în Piața Unirii din centrul Clujului. Vineri, 22 iunie, este o zi dedicată în intregime publicului și spectacolului. Regăsim în program probe de legendă, precum celebra „superspecială Făget” , a anilor ’90, pe macadam (deși Transilvania Rally este un raliu de asfalt), de la Pruniș până pe platoul de dinaintea intrării în Sălicea, dar și continuarea firească a acesteia, Făgetul pe asfalt pe coborare, o proba cu care clujenii erau familiarizați încă din anii ’80. Și, ca spectacolul să fie total, vor fi doua treceri pe aceasta proba mixta, una la lumina zilei, cu startul la ora 19.14 și una noaptea, la lumina farurilor, cu startul la 22.05, intre ele fiind programata o superspecială în centrul orașului.
Sâmbătă, 23 iunie, sunt programate probele „adevărate”, care vor face, cu siguranță diferența: clasicele probe de asfalt Tarnița (de la Barajul Tarnița pana în Mărișel) și Dângău (din Mănăstireni până în Căpușul Mic), dar și o speciala nouă, Călățele, practic coborarea de la Dealu Negru la Călățele, o adevărată probă de curaj pentru concurenți
Seara, spectacolul se muta în parcarea Polus Center, unde, de la ora 18,25 se va desfășura o nouă probă super-specială care va și închide raliul, iar festivitatea de premiere va avea loc tot in parcarea mall-ului, de la ora 21,30, în cadrul unui concert sustinut de trupa „Sistem”.
În total, Transilvania Rally are programate 10 probe speciale, însumând 124,2 kilometri, lungimea totală a traseului măsurând 437,8 kilometri.