Mihai Marinescu (foto, 22 de ani), singurul român din FIA Formula 2, a furnizat marea surpriză a debutului de sezon al competiției, după ce a urcat pe locul 3 la general în cursa de la Silverstone, din acest weekend. Brașoveanul, care și-a confirmat participarea la ediția din acest an pe ultima sută de metri, a vorbit pentru ProSport despre obiectivele de viitor într-un sport în care lipsa sponsorilor te poate exclude de pe grila de start.
După rezultatul de la Silverstone, te apropii de Formula 1? Rezultatul efectiv (locurile 4 și 5) nu mă ajută foarte mult, însă punctele m-au dus pe 3 la general. Va conta foarte mult evoluția de-a lungul campionatului. Este important să mă clasez pe cât mai multe podiumuri. Cum te simți în sezonul 2011? Mult mai bine. M-am descurcat mult mai bine și în testele de iarnă. Am avut un ritm mult mai bun, am stat în față tot timpul, atât la calificări, cât și la curse, și se vede experiența acumulată anul trecut. Poți concura la toate etapele din acest an? Pentru moment, nu am bugetul complet, așa că încă nu știu la câte pot lua startul. Control la greutate Ce îți trebuie ca să ajungi în Formula 1? Dacă aș câștiga campionatul din Formula 2, ar fi mult mai simplu să ajung în Formula 1. Aș testa pentru echipa de Formula 1 Williams, iar dacă termin și acolo în față, atunci sunt sigur luat în vizor de o echipă. Pe lângă rezultate însă, este nevoie și de buget, având în vedere că fiecare pilot merge în echipă și cu sponsorii proprii.
Care este bugetul pentru un sezon de Formula 2? Taxa care trebuie plătită este de 225.000 de lire plus TVA. La această sumă se adaugă și cheltuielile de logistică, cum ar fi avionul și cazările. Cum te simți din punct de vedere fizic după cursă? În medie, după cursă slăbesc două kilograme, pentru că elimin toată apa din organism. Acest sport e subestimat din punctul de vedere al pregătirii fizice. Antrenamentul pentru Formula 2 este asemănător cu cel al participanților la triatlon. Trebuie să suportăm în mașini forțe care ajung și la 3G. La noi este important controlul greutății, pentru că împreună cu mașina trebuie să avem în total 680 kg. Cum decurge lucrul cu echipa tehnică? Este un mecanic care se află tot sezonul cu tine și are grijă de mașină și de starea ei tehnică. În plus, este și un inginer, care se schimbă la fiecare cursă. Acesta comunică mecanicului ce anume trebuie făcut la monopost. Ai și alte proiecte? Pe lângă F2, voi mai merge și în Formula Student cu echipa Universității din Delft, unde urmez școala, la cursele de la Silverstone și Hockenheim. Acolo voi fi unul dintre piloții care vor rula în monopostul realizat de studenți.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER