A furnizat marea surpriză a debutului de sezon în F2!** Primul român, în Formula 1?
Mihai Marinescu (foto, 22 de ani), singurul român din FIA
Formula 2, a furnizat marea surpriză a debutului de sezon al
competiției, după ce a urcat pe locul 3 la general în cursa de la
Silverstone, din acest weekend.
Brașoveanul, care și-a confirmat participarea la ediția din acest
an pe ultima sută de metri, a vorbit pentru ProSport despre
obiectivele de viitor într-un sport în care lipsa sponsorilor te
poate exclude de pe grila de start.
După rezultatul de la Silverstone, te apropii de Formula
1?
Rezultatul efectiv (locurile 4 și 5) nu mă ajută foarte mult, însă
punctele m-au dus pe 3 la general. Va conta foarte mult evoluția
de-a lungul campionatului. Este important să mă clasez pe cât mai
multe podiumuri.
Cum te simți în sezonul 2011?
Mult mai bine. M-am descurcat mult mai bine și în testele de iarnă.
Am avut un ritm mult mai bun, am stat în față tot timpul, atât la
calificări, cât și la curse, și se vede experiența acumulată anul
trecut.
Poți concura la toate etapele din acest an?
Pentru moment, nu am bugetul complet, așa că încă nu știu la câte
pot lua startul.
Control la greutate
Ce îți trebuie ca să ajungi în Formula 1?
Dacă aș câștiga campionatul din Formula 2, ar fi mult mai simplu să
ajung în Formula 1. Aș testa pentru echipa de Formula 1 Williams,
iar dacă termin și acolo în față, atunci sunt sigur luat în vizor
de o echipă. Pe lângă rezultate însă, este nevoie și de buget,
având în vedere că fiecare pilot merge în echipă și cu sponsorii
proprii.
Care este bugetul pentru un sezon de Formula
2?
Taxa care trebuie plătită este de 225.000 de lire plus TVA. La
această sumă se adaugă și cheltuielile de logistică, cum ar fi
avionul și cazările.
Cum te simți din punct de vedere fizic după
cursă?
În medie, după cursă slăbesc două kilograme, pentru că elimin toată
apa din organism. Acest sport e subestimat din punctul de vedere al
pregătirii fizice. Antrenamentul pentru Formula 2 este asemănător
cu cel al participanților la triatlon. Trebuie să suportăm în
mașini forțe care ajung și la 3G. La noi este important controlul
greutății, pentru că împreună cu mașina trebuie să avem în total
680 kg.
Cum decurge lucrul cu echipa tehnică?
Este un mecanic care se află tot sezonul cu tine și are grijă de
mașină și de starea ei tehnică. În plus, este și un inginer, care
se schimbă la fiecare cursă. Acesta comunică mecanicului ce anume
trebuie făcut la monopost.
Ai și alte proiecte?
Pe lângă F2, voi mai merge și în Formula Student cu echipa
Universității din Delft, unde urmez școala, la cursele de la
Silverstone și Hockenheim. Acolo voi fi unul dintre piloții care
vor rula în monopostul realizat de studenți.