Adrenalina din cockpit!** Pilotul Mihai Marinescu a creat un simulator de Formula 2 unde piloții își pot testa limitele

Simulatorul pe care l-a creat Mihai Marinescu dă ocazia oricărui pasionat de motorsport să simtă trăirile din interiorul unui cockpit la o viteză de peste 200 de km/h

Marinescu vede simulatorul ca pe un loc de antrenament, nu ca pe o joacă

Câți pasionați de motorsport nu s-au întrebat dacă ar putea mânui o mașină de Formula 1 sau o motocicletă de MotoGP? Unii spun că pot, alții sunt mai realiști și știu că nu ar putea să o urnească de pe loc. Pilotul brașovean Mihai Marinescu (23 de ani) le dă ocazia românilor de a simți pe pielea lor cum e să te afli într-un monopost de Formula 2, la 250 de km/h când urmează un viraj de 180 de grade.

Jocurile pe calculator sunt comerciale, aici e cu totul altceva. Tastatura nu vibrează la fel de ferm ca volanul și nici pedalele simulatorului nu sunt la fel de dure precum comenzile pe care le dăm din fața calculatorului personal. Ne urcăm la volan, ni se pun mănușile și ni se face instructajul. În fața noastră sunt trei monitoare care ne oferă o vedere panoramică. „Ca să poată lumea pleca de pe loc, am scos ambreiajul, altfel am fi avut probleme. Frâna este de două ori mai moale decât în realitate, la fel și volanul. Setările originale le țin pentru mine. Pentru voi ar fi greu”, ne spune Mihai.

Floare la ureche! Dăm drumul la „plimbare” și încercăm să apăsăm pedala de frână. Greu! Mașina răspunde greu, rpm-urile „urlă” în boxe, dar suntem asigurați că funcționează perfect. Prima ieșire în decor! Volanul îți dă mâinile peste cap, leduri luminează din toate direcțiile, iar reflexul te face să apeși pe toate odată. Te calmezi și revii pe traseu, dar asta doar ca să ai de unde să ieși în decor… din nou. Mihai observă greutățile și ne îndrumă: „Frânează, intră în viraj cu a treia, accelerează, superioară! Frână!”.
Se termină al doilea tur de pistă și vedem că am scos mult peste două minute pe un circuit unde Alonso (atenție, cu monopost F1!) scoate aproximativ un minut și douăzeci de secunde. Mihai, cu mașina lui scoate, relaxat și neîncălzit, 1:35.314. Ne dăm jos din mașină și observăm un tremur necontrolat al mâinii și o ușoară senzație de amețeală: „E normal să se întâmple așa. Sunt unii care sunt transpirați fleașcă atunci când ies din simulator. Te solicită foarte mult. Mai ales psihic!”.

Lui Schumacher i se face rău în simulator!

Senzațiile la care ești supus în timpul unui test într-un astfel de simulator sunt foarte intense. Stomacul e primul care simte cum este să fii captiv în cockpit și spatele mașinii să îți fugă, iar pe ecrane să nu mai detectezi nimic clar. Unul dintre cei care urăsc astfel de simulatoare este multiplul campion mondial de Formula 1 Michael Schumacher. Germanul acuză de fiecare dată o stare de rău după un astfel antrenament, tocmai de-aia le preferă pe cele în aer liber cu un monopost real.

„Eu aici mă antrenez, nu mă joc”

Simulatorul este accesibil aproape oricărui om care intră în Formula Pub din Brașov. Pentru 99 de lei poți simți trăirile unui pilot timp de 30 de minute, asta doar după zece minute de instructaj. Totuși, pentru Mihai simulatorul nu este o joacă, ci ceva foarte serios: „A fost proiectul meu pentru Facultatea de Inginerie Mecanică. Tot ce învățam în Formula 2, și anume telemetrie, puncte de frânare sau de accelerație, veneam și le implementam în simulator. Acum pot să spun că transpune aproape perfect ce se întâmplă pe pistă. Este locul unde mă antrenez atunci când nu am unde. Când am o cursă importantă, încerc să aflu de la simulator secretele unui circuit. Unde pot depăși, unde pot forța și unde ar trebui să stau potolit. Totodată, vreau să îi ajut pe piloții din România care vor să se antreneze”, ne lămurește Marinescu.

„Sper ca prin acest simulator să ajut cât mai mulți piloți români să progreseze în sporturile cu motor”, Mihai Marinescu, pilot

Majorita­tea oamenilor care se dau jos din simulator tremură și sunt cu gura căscată”, Mihai Marinescu, pilot

5 este locul pe care Marinescu a terminat sezonul de Formula 2

Publicat: 18 12. 2012, 10:06
Actualizat: 19 12. 2012, 10:43