Ai o Dacie veche? Nu o da la casat, fă-o vehicul istoric! În 2014 au fost salvate 75 de modele vechi ale producătorului de la Mioveni
Mașinile românești vechi se pot transforma ușor dintr-o povară într-o afacere. Piața celor care caută, cumpără și recondiționează modele Dacia cu vechime este din ce în ce mai mare, iar mulți dintre cei care își abandonaseră mașinile vechi au dezvoltat adevărate pasiuni pentru acestea. Dovadă în acest sens este faptul că în tot anul trecut, 75 de Dacii au primit atestatul de vehicul istoric și au intrat în familia Retromobil Club România, în loc să fie distruse prin programul REMAT.
Dintre acestea, cele mai multe (55) sunt Dacia 1300, apoi Dacia 1100 (15), Dacia 1310 (4) și o Dacia 2000. În Retromobil Club România pot intra toate automobilele mai vechi de 30 de ani, care nu mai sunt acum în fabricație. Secția Dacia Clasic poate primi, așadar, modele precum Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia 1310 si Dacia 2000. în octombrie 2014, legislația care prevede atestarea automobilelor ca vehicul istoric a suferit o schimbare importantă, care va ajuta la conservarea mașinilor românești. Concret, s-a schimbat definiția termenului „vehicul istoric”, astfel că acum pot fi atestate mașinile mai vechi de 30 de ani care nu se află în producție, chiar dacă nu au trecut 30 de ani de la sistarea fabricării lor, așa cum prevedea anterior legea.
„Odată cu modificarea definiției de vehicul istoric vor putea fi salvate și alte modele care deocamdată prezintă un interes mai redus față de clasicele 1100 și 1300. Vorbim aici de Dacia 1310, 1410 Sport. Lor li se adaugă alte autoturisme produse în România, tratate până acum cu ceva mai multă reticență din punctul de vedere al potențialului colectibil, ca de exemplu întreaga gamă ARO și autoturismele OLTCIT”, spune președintele secției Dacia Clasic, Ovidiu Măgureanu.