Alfa Romeo 4C va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva 2013
Versiunea finală a modelului Alfa Romeo 4C își face debutul în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2013. Acest coupe cu două locuri și tracțiune spate reprezintă esența adevăratei mașini sport în spiritul AND-ului Alfa Romeo: performanță, stil Italian și excelență tehnologică, oferind în același timp siguranță totală și satisfacție maximă la volan. Realizată de designerii Alfa Romeo și produsă în fabrica Maserati din Modena, Alfa Romeo 4C va fi pusă în vânzare începând cu 2013. Noul supercar compact marchează relansarea mărcii Alfa Romeo în statele unite ale Americii și inaugurează planul global de dezvoltare a mărcii.
Alfa Romeo 4C este derivată din conceptul uimitor prezentat tot la Geneva în 2011, atât de uimitor încât a câștigat 3 premii internaționale: „AutoBild Design Award” (2011, Germania), „Design Award for Concept Cars & Prototypes” (2012, Italia) și „Most Exciting Car of 2013” – ‘What Car?’ (2012, Marea Britanie).
Acronimul 4C
Acronimul 4C este inspirat din tradiția glorioasă a mărcii și proiectează valorile tehnologice și emoționale în viitor. Într-adevăr acronimul face referire la reputația de marca cu caracter sportiv: acronimele 8C și 6C în anii 1930 și 1940 diferențiau mașinile -atât cele de curse cât și cele de serie – cu motoare puternice de „8 cilindri” și de „6 cilindri” calibrate în așa fel încât să obțină un raport greutate / putere similar cu cel al unui supercar, mai puțin de 4Kg/CP. Obiectivul principal nu este obținerea unei puteri foarte mari, ci limitarea greutății mașinii garantând astfel agilitate maximă și performanță de top.
În acest scop, Alfa Romeo 4C utilizează tehnologii și materiale derivate din supercaruri (inclusiv Alfa Romeo 8C Competizione) – fibră de carbon, aluminiu, tracțiune integrală. Totul este ilustrat prin noul motorul Turbo 1750 integral din aluminium cu injecție directă, transmisia automată cu dublu ambreiaj Alfa TCT și noul „Race mode” disponibil acum în selectorul Alfa DNA.
Design Exterior
Realizată la centrul de Design Alfa Romeo, noul 4C amintește instant de tradiționalele modele iconice care au marcat istoria mărcii. Când vine vorba de similitudini în ceea ce privește dimensiuni și layout, un model se distinge imediat: 33 Stradale, o mașină a cărei caroserie combină tehnologii mecanice și funcționale extreme și „îmbracă” perfect motorul și șasiul în așa fel încât să ofere inconfundabilul stil Alfa Romeo. În concluzie, Alfa Romeo 4C urmează și finalizează drumul început cu 8C Competizione, evidențiind particularitățile conceptuale ale mărcii: dimensiuni compacte, dinamism și agilitate.
Design Interior
Selecția materialelor și designul interior contribuie de asemenea la conceptul modelului. Întregul interior este gândit pentru a oferi satisfacție maximă la condus. Unitatea centrală a bordului este construită integral din fibră de carbon, dublând astfel sentimentul de unicitate, tehnologie și greutate redusă.
Dimensiuni și aerodinamică
Dimensiunile compacte fac ca această mașină cu 2 locuri să fie unică între competitori: mai puțin de 4 m lungime, 200 cm lățime, 118 cm înălțime și ampatament mai mic de 2.4 metri. Aceste dimensiuni reduse au rol dublu: evidențiază dimensiunea compactă și accentuează agilitatea mașinii.
În plus, mulțumită eforturilor excepționale ale designerilor, mașina atinge niveluri maxime de eficiență aerodinamică, înregistrând un coeficient negativ al forței de apăsare, care la mașinile de curse, contribuie semnificativ la creșterea stabilității și creșterea vitezei.
Motor nou cu 4 cilindri, 1750 Turbo Benzină
Un facelift adus motorului utilizat în prezent pe versiunea Quadrifolio Verde a modelului Giulietta, noul motor în 4 cilindri, 1750 Turbo este construit din aluminiu cu sisteme de admisie și evacuare specifice, modificate în așa fel încât să optimizeze caracterul sportiv al mașinii. În plus, prezintă și tehnologii de ultimă generație precum: injecție directă, sistem de distribuție variabilă pentru supapele de admisie, un turbocompresor și un sistem revoluționar care reduce latența turbocompresorului.
Transmisie automată Alfa TCT
Motorul 1750 benzină este echipat cu cutia de viteze automată Alfa TCT cu dublu ambreiaj, cutie care în acest moment este lider în segmentul său datorită greutății reduse și rapidității de activare a vitezelor. Vitezele pot fi schimbate în mod secvențial utilizând padelele localizate în spatele volanului.
Noul selector Alfa DNA cu modul „Race”
Odată cu Alfa Romeo 4C se lansează și noul selector Alfa DNA care, pe lângă cele 3 setări standard -Dynamic, Natural si All Weather, acum prezintă și butonul „Race” conceput pentru a aduce și mai aproape de șofer experiența condusului ca pe o pistă de curse.
Excelența „Made in Italy”
Pentru a concepe Alfa Romeo 4C inginerii s-au folosit de întreaga experiență acumulată de-a lungul anilor de către brandurile Alfa Romeo și Maserati. Cele 2 echipe au lucrat în special la integrarea departamentului de design Alfa Romeo în cadrul fabricii Maserati. În fond, și acesta este unul dintre elementele distinctive ale mărcii Alfa Romeo, un brand cu un secol de istorie care continuă să fie cel mai faimos și popular ambasador al produselor italienești în întreaga lume.