Amenzi uriașe pentru șoferii care merg fără cauciucuri de iarnă pe zăpadă! Ce sumă trebuie să plătească toți cei care ies după ninsoare dacă nu respectă această lege
Iarna a venit în forță în întreaga țară, iar șoferii care merg fără cauciucuri de iarnă pe zăpadă riscă să primească amenzi uriașe din partea organelor abilitate!
Mai mult, legea a fost schimbată recent, chiar pe parcursul anului trecut, iar acum conducătorii auto își asumă un risc în plus dacă nu o respectă și pot fi taxați mult mai ușor.
Amenzi uriașe pentru șoferii care merg fără cauciucuri de iarnă pe zăpadă! Ce sumă trebuie să plătească toți cei care ies după ninsoare dacă nu respectă această lege
Concret, dacă vechea lege, din 2011, specifica faptul că fiecare șofer este obligat să monteze anvelopele de iarnă autoturismului său în perioada noiembrie – martie, cea modificată în 2022 a eliminat intervalul de timp menționat, astfel că orice șofer care va conduce pe drumuri publice acoperite cu gheață, polei sau zăpadă fără anvelope corespunzătoare va fi bun de plată, indiferent de data din calendar.
Sancțiunile planează asupra șoferilor care nu respectă normele privind montarea anvelopelor de iarnă. În caz contrar, aceștia se expun riscului de a primi amenzi conform clasei a IV-a de sancțiuni, situată între 9 și 20 de puncte-amendă, cu cuantumuri variind între 1.305 și 2.900 de lei. Mai mult, se poate ajunge chiar la reținerea certificatului de înmatriculare a vehiculului.
Pe lângă acest aspect, șoferii sunt supuși amenzilor și în situația în care anvelopele utilizate prezintă uzură excesivă. Există indicatori specifici de uzură localizați pe profilul anvelopelor.
În România, limita de uzură este aliniată cu standardele majorității țărilor din Europa, Asia și America de Nord, respectiv 1,6 milimetri pentru anvelopele de vară și 4 milimetri pentru cele de iarnă.
Această normă, impusă de legi menite să promoveze siguranța rutieră și standardizate global, este reglementată și de către Autoritatea Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS), care obligă producătorii de anvelope să integreze în produsele comercializate în Statele Unite și Europa martori de uzură. Aceștia constau în cel puțin șase mici bare din cauciuc, dispuse între blocurile profilului anvelopei.