ANALIZĂ‚ | MP al Italiei: Hamilton se impune lejer la Monza, dar riscă o penalizare sau chiar descalificarea

Pilotul echipei Mercedes Lewis Hamilton a dominat de o manieră categorică Marele Premiu al Italiei de la Monza, dar riscă o penalizare de până la 30 de secunde sau chiar descalificarea, deoarece unul dintre pneurile monopostului său a avut o presiune mai mică decât cea minimă stabilită de Pirelli.

Două momente importante au marcat o cursă care nu a oferit spectacol, nici prea mult dramatism, cu excepția ultimelor tururi, când mesaje ciudate au fost transmise de la boxele Mercedes către liderul clasamentul piloților, Lewis Hamilton.

Britanicul a fost pentru a 11-a oară în acest sezon cel mai rapid în calificări. El nu a fost urmat imediat pe grilă de coechipierul său, Nico Rosberg, ca de obicei, ci de rivalii de la Ferrari, Kimi Raikkonen și Sebastian Vettel. Rosberg a fost abia al patrulea cel mai arpid în calificări, devansându-i pe piloții de la Williams, Felipe Massa și Valtteri Bottas.

Hamilton a plecat bine din cel de-al șaptelea pole-position consecutiv și și-a păstrat locul după primele viraje. În mod inexplicabil, Raikkonen a rămas țintuit pe pistă la stingerea luminilor roșii ale semafoarelor și a urmărit cum toți piloții se scurg pe lângă el, astfel că Vettel a fost primul care a profitat și a urcat pe locul 2. De asemenea, Rosberg a pierdut două locuri la start, fiind întrecut de piloții Williams și de Sergio Perez de la Force India.

Raikkonen și Rosberg au început apoi cursa de recuperare a locurilor pierdute. Finlandezul a revenit în Top 10 după numai șase tururi, însă Rosberg nu a recuperat decât o poziție la început, întrecându-l pe Sergio Perez. Șalangerul lui Hamilton la titlul mondial a mai urcat două locuri după primul schimb de pneuri, când i-a depășit pe Massa și pe Bottas.

După ce toți piloții au trecut pe la boxe, ordinea a devenit Hamilton, Vettel, Rosberg, Massa, Bottas, Perez, Raikkonen. Apoi Kimi Raikkonen l-a depășit pe mexican și a urcat pe locul 6, aceasta părând a fi ordinea finală. Însă ultimele cinci tururi au produs agitație pe pistă.

Mai întâi, inginerii Mercedes i-au transmis lui Hamilton să forțeze pentru a pune o diferență de timp cât mai mare față de Vettel. Britanicul a rămas perplex, pentru că avea deja peste 22 de secunde avans. „Nu pune întrebări, îți vom explica la final, avem nevoie de timpi pe tur cât mai buni”, i s-a spus de la boxe pilotului.

Hamilton s-a conformat, apoi a anunțat că a ajuns la maximum: „Nu am de unde să scot mai mult. Ce ar trebui să fac?” „Fă doar ce faci, nu e nevoie să-ți asumi alte rsicuri”, i s-a răspuns, iar campionul mondial a reușit să treacă linia de sosire cu un avans de 25.042 secunde față de Sebastian Vettel și cu peste 47 de secunde față de Massa și Bottas, clasați pe locurile 3, respectiv 4.

Probleme au apărut și la al doilea monopost Mercedes, de data aceasta iremediabile. Cu motorul în flăcări, Rosberg a fost nevoit să abandoneze când era pe locul al treilea la puțin peste o secundă în spatele lui Vettel și când mai erau ceva mai mult de două tururi până la linia de sosire. Massa, Bottas, Raikkonen, al cincilea la final, și toți ceilalți piloți au urcat câte o poziție în urma acestui incident.

După cursă, FIA a anunțat că echipa Mercedes face obiectul unei investigații, deoarece nu a respectat presiune minimă în pneuri stabilită de producătorul Pirelli. Diferența era de 0,3 psi la pneul stânga-spate al monopostului lui Hamilton și de 1,1 psi la pneul din aceeași poziție, la mașina lui Rosberg. Atenționarea FIA a venit la ora locală 15.04 (16.04 la București), când cursa era în desfășurare, iar mesajele au avut legătură cu aceasta, oficialii Mercedes sperând doar într-o penalizare care să-i permită lui Hamilton să-și păstreze trofeul la Monza sau să rămână pe podium.

Însă câștigătorul de la Monza riscă descalificarea, deoarece presiunea optimă a pneurilor este o măsură ce privește siguranța piloților.

FIA va da un verdict duminică seară în această problemă.

Sursa: MEDIAFAX

Publicat: 06 09. 2015, 18:53
Actualizat: 06 09. 2015, 18:54