Astral de frumoasă
ProSport a testat ultimul model Astra, model care tinde să se
bucure de același succes ca și predecesoarele sale. În continuare,
cei de la Opel merg pe ideea de frumos și bun. Dacă ar mai umbla și
la prețuri, ar fi perfect. Noroc că dealerii din România mai fac și
reduceri. Doar e criză.
„Trebuie să o am”, cam asta îți trece prin cap atunci când
privești pentru prima dată ultimul model Opel Astra. Din
perspectiva unui bărbat este precum o femeie superbă, cu un fund
senzațional și cu o față extrem de plăcută, iar liniile laterale
ale caroseriei te provoacă să o atingi, să o încerci.
Încet, dar sigur vei descoperi interiorul mult schimbat, hai să
recunoaștem, în mai bine. Tehnologie peste tot în jur, butoane și
leduri care te fac să te simți cu adevărat într-o nouă generație de
Astra. Învârți ușor cheia gen briceag în contact și te încântă
silențiozitatea motorului. Chiar dacă e pe benzină. Doar o apăsare
bruscă a accelerației îți poate distrage atenția de la bordul a la
Star Trek, care își poate schimba și iluminarea ba în alb, ba în
roșu.
Motor
cam puturos, dar te ajută butonul „Sport”
Mecanismul toarce bine, dar la drum lung îi găsești o hibă
motorului pe care l-ai lăudat mai devreme. E prea puturos! Mă
așteptam la mai mult de la un 1,6. Noroc cu dotarea FlexRide, care
îți permite să alegi între modul Tour și cel Sport.
Comanzi ultima variantă și simți suspensiile și direcția
întărindu-se. Bună găselniță au reușit cei de la Opel! Nemți, ce
naiba! Am aflat ulterior de suspensiile interesante de pe spate,
așa-numita legătură Watt. Aceasta asigură o agilitate sporită pe
viraje și un comportament mai ferm, dar nu elimină filtrarea ușor
gălăgioasă a denivelărilor tip muchie, precum sunt liniile de
tramvai, de exemplu, așa cum o face o suspensie de tip multi link.
Practic, la trecerea pe astfel de suprafețe vei auzi în mașină o
palmare a gropii mai puternică decât pe față, dar nu
deranjantă.