Au găsit o mașină fabricată în 1952, care de 48 de ani a stat părăsită într-un hambar! Ce decizie au luat după ce au spălat-o pentru prima dată de când fusese abandonată

Un Chevrolet sedan în două uși a fost găsit ponosit și plin de praf, după aproape cinci decenii, într-un hambar din Michigan. A fost spălat pentru prima dată de când fusese abandonat, pentru a fi recondiționat, însă abia după ce a fost curățat, surpriza a fost totală!

Mașina fabricată în 1952 se afla într-un stadiu avansat de rugină, suferise în plus și accident serios la „viața ei”, astfel că ea nu a mai putut fi restaurată și urma să ia drumul cimitirului de mașini!

Au găsit o mașină fabricată în 1952, care de 48 de ani a stat părăsită într-un hambar! Ce decizia capitală au luat după ce au spălat-o pentru prima dată de când fusese abandonată

Tatăl proprietarului a achiziționat acest Chevrolet din gama Deluxe atunci când a cumpărat o casă de la o vânzare fiscală. Ea se afla într-un hambar și ulterior a fost remorcată, pornită și condusă „puțin” în jurul cladirii înainte de a fi băgată definitiv înăuntru. Asta se întâmpla în 1976 și a rămas acolo până în zilele noastre, când a fost descoperită de restauratorii de mașini de epocă de la Detail Dane.

A fost transportată la atelierul meșterilor, unde urma să fie spălată pentru prima dată, după decenii în care a stat inertă în hambarul cu pricina. Totul era murdar la ea, absolut totul. Mai mult, prezenta urme serioase de rugină la caroserie și structura de rezistență, plus că a fost și „accidentată” serios într-un anumit moment al „vieții ei”.

A stat parcată pe ciment atâtea decenii, iar starea ei s-a degradat enorm în toată această lungă perioadă. Avea un strat de rugină considerabil pe dedesubt și coroziuni serioase cam peste tot. Era atât de murdată, încât exteriorul a avut nevoie de un aspirator înainte de de spalare. Habitaclul era plin de mucegai, iar în portbagaj a fost descoperit chiar un cuib de șoareci. A fost totuși spălată, curățată în fiecare milimetru, iar caroseria a fost supusă unui polish intens.

Și asta nu a fost tot. Când au fost scoase banchetele s-a observat că podeaua era extrem de ruginită și se afla într-un stadiu avansat de degradare. Erau efectiv găuri în podea, care nu au fost observate inițial de dedesubt.

Soarta i-a fost scrisă. Și a fost una dureroasă

În atare condiții, destinul clasicului Chevrolet a fost ca și pecetluit. Dacă la prima vedere, se părea ca este o mașină tocmai bună de restaurat, adevărul găsit la fața locului a fost cu totul altul. Din păcate s-a ajuns ulterior la concluzia că nu merită investiția financiară majoră în recondiționarea mașinii de epocă, iar ea nu mai poate fi salvată și va ajunge într-un final al cimitirul de mașini.

Și totuși, cei de la Detail Dane au cumpărat această epavă cu gândul că, la un moment dat, poate, să o dezmembreze pentru piese, chiar dacă, în acel moment, viața acestui Classic Sedan Chevy se va termina definitiv!

Istorie

Chevrolet Deluxe este o linie de automobile care a fost comercializată între 1941 și 1952. A fost liderul vânzărilor pentru piață în anii 1940. Linia a inclus la început un sedan cu patru uși, dar a crescut apoi cu un „aerosedan” cu două uși. Seria originală a rulat din 1941 până în 1948, după care a fost introdus un nou model de caroserie pentru 1949, care a durat până în 1952.

Gama Deluxe a fost liderul vânzărilor Chevrolet, oferind o gamă mai largă de stiluri de caroserie, inclusiv un decapotabil, Sport Coupe hardtop (începând din 1950), sedanuri cu două și patru uși și break-ul cu patru uși.

 

Publicat: 12 04. 2024, 11:22
Actualizat: 12 04. 2024, 17:45